خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر:

حکم تعیین حریم تهران و اسلامشهر متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۰۷۱

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از توقف موقت حکم تعیین حریم تهران و اسلامشهر پس از رایزنی‌های صورت گرفته با دادستانی، خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران با بیان این که با دادستان در خصوص صدور حکم تعیین حریم اسلامشهر و تهران صحبت کردیم، گفت: دادستانی نیز نامه‌ای در این خصوص ارسال کرد تا حکم متوقف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مسئله حریم باید به طور کلی تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: ما به دنبال رفع شدن کل این ماجرا هستیم اما بر اساس پیگیری‌هایی که انجام دادیم، این حکم فعلاً متوقف شده است.

پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: رئیس شورا نامه‌ای را به دستگاه قضایی ارسال کرد و موضوع را متذکر شد؛ چراکه مسئله حریم تهران و اسلامشهر تخصصی و فنی است و سال‌هاست که مجلس و دولت بر آن تمرکز کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرهای اطراف به تدریج به وجود آمدند عملاً در دایره حریم تهران شکل گرفته‌اند؛ این شهرها نیز حقوق حریم را دارند و برخی معتقدند باید حریم مشترک ایجاد کرد اما امروز نمی‌شود این اقدام را انجام داد چراکه هنوز تعریف روشنی از حریم مشترک نداریم و ابهامات و شبهاتی در رابطه با آن وجود دارد.

سروری با تأکید بر اینکه آنچه روشن است، این است که نمی‌توان با یک حکم قضایی این موضوع را تعین تکلیف کرد، یادآور شد: با توجه به این قاعده که سه برابر وسعت یک شهر، حریم آن است، وقتی این حکم صادر می‌شود عملاً اسلامشهر وارد حریم تهران خواهد شد و ما باید در این شرایط چه کار کنیم؟ آیا در این شرایط باید اسلامشهر در تهران ساخت و ساز انجام دهد؟ و یا اینکه چه اتفاقی برای حریم تهران خواهد افتاد؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این مشکلات وجود داشته که تاکنون مسئله حریم در پایتخت به نتیجه نرسیده است و امروز هم با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه حریم تهران معضل اساسی دارد، خاطرنشان کرد: کلانشهرهای دیگر نیز با موضوع حریم درگیر هستند و باید در یک فرایند تخصصی و فنی مورد کارشناسی قرار بگیرد و نمی‌توان با یک حکم قضایی، مسئله را رفع کرد بلکه این نوع از اقدامات، موضوع را پیچیده‌تر می‌کند.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه نسبت به صدور حکم از سوی دادستانی اسلامشهر نسبت به ورود حریم منطقه ۱۸ به حریم اسلامشهر انتقاداتی را مطرح کرد و از پیگیری موضوع از قوه قضاییه خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز