خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید کرد:

لزوم تقویت زیرساخت‌های انتقال خون استان ایلام

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۲۶۹

در بازدید مدیرعامل سازمان انتقال خون از استان ایلام و دیدار با مسئولین این استان، بر تقویت زیرساختهای انتقال خون استان و استقلال انتقال خون ایلام از استانهای همجوار، تاکید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، مصطفی جمالی، در سفر به ایلام و در دیدار با حسن بهرام نیا، استاندار ایلام، این استان را با توجه به شاخص‌های برخورداری، از ضعیف‌ترین استانها از نظر زیرساخت‌های انتقال خون عنوان کرد و افزود: وضعیت فعلی مراکز انتقال خون استان ایلام در شأن مردم استان و ظرفیت‌های آن نیست.

وی با اشاره به همت مدیرکل استان و حمایت ستاد مرکزی انتقال خون گفت: بهبود زیرساخت مراکز انتقال خون استان از اولویت‌های ما است و باید برای منطقه دهلران که ۲۴۰ کیلومتر از مرکز استان فاصله دارد، فکری شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به اهمیت تخصیص صد درصدی بودجه انتقال خون استان، گفت: در صورت تخصیص بودجه و حمایت استانداری مراکز ایوان و دهلران به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

جمالی این استان را در موقعیت ویژه تردد زائران اربعین دانست و گفت: با توجه به موقعیتی که این استان در رابطه با مسیر زائرین کربلا دارد، باید آمادگی پشتیبانی در آن فراهم شود و برای تخصیص زمین و اعتبارات مربوطه خواهان حمایت استانداری هستیم.

جمالی افزود: مرکز انتقال خون فعلی ایلام درشان استان نیست و برای ساخت یک مرکز استاندارد، حمایت استانداری و سازمان برنامه و بودجه، ضروری است. مرکز موجود به صورت مرکز اهدای خون باقی خواهد ماند و تاسیس آزمایشگاه‌ها و توسعه مرکز درساختمان جدید انجام می‌شود. زیرا احداث مرکز جامع انتقال خون برای مرکز استان ضروری است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: وظیفه ما است که زمینه کار خیر، اهدای خون را برای همه فراهم کنیم. تخصیص یک دستگاه اتوبوس اهدایی نیز می‌تواند نیاز شهرهای دره شهر و آبدانان را برای اهدای خون برطرف سازد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت استقلال مراکز استان از نظر نیروی انسانی، گفت: با تامین ۲۰ پرسنل تمام مشکل این استان از نظر کمبود نیروی انسانی برطرف می‌شود.

جمالی تاکید کرد: انتقال خون هر استان باید مانند تهران مجهز و مستقل باشد، به همین منظور برای اتوماسیون گروه‌بندی گروه‌های خونی و غربالگری ویروسی مانند هپاتیت B، C و HIV دستگاه‌های جدیدی تامین شده است که به زودی در دهه فجر در استان ایلام راه اندازی می‌شود و استان از منظر سلامت‌سنجی خون‌های اهدایی استقلال خود را پیدا می‌کند.

جمالی افزود: مراکز انتقال خون متوازن با افزایش تخت‌های بیمارستانی توسعه نیافته است. تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها نیاز به پشتبانی سازمان انتقال خون دارد و برای این کار نیاز به تامین نیرو و امکانات است که برآورده نشده و انتقال خون استان ایلام به افزایش اعتبار صد درصدی نیاز دارد و این افزایش در توان استان هست.

حسن بهرام نیا، استاندار ایلام نیز در این جلسه ضمن تایید سخنان مدیرعامل سازمان انتقال خون، گفت: موارد مطرح شده را از مراجع مربوطه پیگیری می‌کنیم.

وی ضمن بررسی وضعیت پروژه‌های دهلران، مهران و ایلام، گفت: در اربعین امسال ۳ میلیون و۶۰۰ هزار نفر از این استان تردد کرده‌اند و روزانه ۱۰ هزار زائر داشتیم که وجود زیرساخت‌هایی مانند اورژانس، مراکز درمانی و مراکز انتقال خون در این مناطق را ضروری می‌سازد.

استاندار ایلام با تاکید بر نقش انتقال خون در پیکره نظام سلامت و اشاره به اهمیت این سازمان در تولید فرآورده‌های خونی و تامین نیازهای ضروری استان، افزود: به روزرسانی تجهیزات و دستگاه‌های فرآوری در استان ایلام از ضروریات است.

وی با اشاره به شاخص برخورداری ایلام نسبت به استانهای دیگر، استان را نیازمند توجه ویژه‌ای دانست و افزود: در تکمیل پروژه ها، حمایت لازم را خواهیم کرد. تخصیص زمین برای مراکز انتقال خون هم امکان‌پذیر است.

در پایان این جلسه مقرر شد طی نامه نگاری با مقامات ذیربط موارد مطرح شده پیگیری شود.

در ادامه دیدار مدیرعامل سازمان انتقال خون با مقامات استانی، ایشان با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام، دیدار و گفتگو کرد؛ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در این دیدار، برای تخصیص بودجه به انتقال خون استان، قول مساعد داد.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های صورت گرفته از انتقال خون استان، خواستار تداوم همراهی این سازمان برای تقویت ساختار انتقال خون استان شد.

جمالی با اشاره به نیاز انتقال خون استان به تقویت زیرساخت‌های عمرانی، گزارشی از وضعیت مراکز و ساختمان‌های در دست احداث انتقال خون در استان ارائه داد و خواستار تقویت بودجه انتقال خون استان و تخصیص صد درصدی اعتبارات مربوط به سال جاری شد.

نیاز به ون انتقال خون و اتوبوس سیار از دیگر نیازهایی بود که در این جلسه مطرح شد.

در ادامه، امین دوست محمدی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام، در این جلسه ضمن ارائه راهکارهای مورد توافق برای حل مشکلات مطرح شده، نسبت به تهیه ون و تامین اتوبوس انتقال خون قول حمایت داد و افزود: در برنامه ما، دهلران و ایوان جزو پروژه‌هایی است که باید تا پایان امسال به اتمام برسد. صددرصد بودجه آن هم تخصیص داده می‌شود.

وی در مورد تخصیص اعتبارات مصوب به پروژه‌های در حال ساخت، قول مساعد داد و راهکارهایی برای جذب نیروهای طرحی ارائه داد.

تقدیر امام جمعه ایلام از فعالیت‌های انتقال خون استان

امام جمعه ایلام در دیدار با مدیرعامل سازمان انتقال خون، تلاش‌های صورت گرفته دولت سیزدهم در حوزه انتقال خون را قابل تقدیر عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز