خبرگزاری کار ایران

تاکید بر افزایش بازرسی‌های بیمارستانی برای جلوگیری از هدررفت خون و فرآورده‌های خونی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۴۰۱

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در نوزدهمین مرحله از سفرهای استانی و در یک بازدید میدانی به مدت ۳ روز در استان خوزستان حاضر شد و از نزدیک در جریان فعالیت مراکز اهدای خون این استان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، مصطفی جمالی ضمن تقدیر از مشارکت ۱۲۶ هزار داوطلب اهدای خون استان خوزستان در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: در مدت ۳ روز حضور و بازدید میدانی از مراکز اهدای خون استان خوزستان، به صورت ملموس با مشکلات موجود آشنا شدیم و قصد داریم با یک برنامه ریزی مدون و در سریعترین زمان، شرایط محیطی برخی از مراکز اهدای خون را با ظرفیت مسئولین استانی، خیرین و مجموعه های مردم نهاد، بهبود بخشیم و این همراهی و مشارکت پرشور مردم خوزستان لایق آن است که مراکز مجهز و زیبا را برای خدمت رسانی به این هموطنان شریف آماده کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های ما در این سفر، دیدار با استاندار محترم خوزستان بود که خوشبختانه عملکرد همکاران ما در اداره کل انتقال خون استان مورد تقدیر ایشان قرار گرفت و همچنین مقرر شد تمام ظرفیت های استانی برای توسعه و گسترش فعالیت مراکز اهدای خون به کمک بیایند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اضافه کرد: تلاش مدیرکل و همکارانم در تمام مراکز اهدای خون سطح استان خوزستان بسیار رضایت بخش است و همچنین روند فعالیت ۲ سال اخیر نشان می دهد که برنامه ریزی و هدفگذاری مطلوبی در دستور کار قرار گرفته که لازم است برای استمرار این توفیقات، برای حل مشکلات در حوزه نوسازی، بهسازی و تجهیز مراکز بر اساس نیازسنجی و اولویت اقدام کرد.

وی ادامه داد: در طول سه روز، از مراکز اهدای خون در شهرستان های اهواز، اندیمشک، دزفول، شوشتر، مسجدسلیمان، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بهبهان و ایذه بازدید کردیم و به صورت کامل تمام مطالبات و مشکلات را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم با آگاهی بیشتر نسبت به بهبود روند فعالیت انتقال خون در استان خوزستان، گام برداریم.

مصطفی جمالی ضمن اشاره به فرصت ها و ظرفیت های مختلف در استان خوزستان، اظهار کرد: با رایزنی و تعامل بیشتر و آگاه سازی مجموعه های مختلف همچون شرکت های نفتی، مناطق آزاد و خیرین حوزه سلامت، می توان همه را به این کار خیرخواهانه مشتاق کرد و مطمئنا حیاتی بودن فعالیت انتقال خون که نجات بخش زندگی بیماران است، باعث مشارکت همگانی در توسعه و گسترش مراکز اهدای خون در سطح استان خوزستان خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مطالبات ما، افزایش بازرسی های بیمارستانی برای جلوگیری از هدر رفت خون و فرآورده های خونی است که امیدواریم در ادارات کل استانی انتقال خون، شاهد تحقق این امر مهم باشیم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در پایان با اشاره به برگزاری  جلسه ای با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان از حمایت های این سازمان  در مسیر تجهیز، بهسازی و توسعه مراکز اهدای خون سطح استان قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این همراهی ادامه داشته باشد.

فردین بلوچی معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران نیز که در این بازدید ۳ روزه حضور داشت با تاکید بر روحیه ایثار و نوعدوستی مردم خوزستان، افزود: از دوران دفاع مقدس، خوزستان عزیزترین و شریف ترین قسمت از این آب و خاک بوده و خوشبختانه همچنان شاهد صفا و مهربانی مردم این دیار هستیم که مشارکت پر شور در اهدای خون و نجات جان بیماران گواه روشنی بر این مسئله است.

وی ادامه داد: در ابعاد مختلف تبلیغی و فعالیت های فرهنگی، نیاز به نوآوری و ابتکارات مختلف داریم تا در جذب اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای اهدای خون موفق باشیم که یکی از اولویت های ما در سال ۱۴۰۲، اجرای برنامه های موثر اجتماعی و فرهنگی در آگاهسازی جامعه نسبت به حیاتی بودن عملکرد سازمان انتقال خون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز