خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۹۰ درصد پرونده‌های فقدانی تهران تعیین تکلیف می‌شود/ کاهش آمار فقدانی‌ها نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۱۳۱

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان این که در سال ۱۴۰۲ آمار فقدانی‌ها در سطح تهران بزرگ به میزان اندکی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: آمارهای ما حاکی از آن است که در حال حاضر حدود ۹۰ درصد پرونده‌های فقدانی ارسال‌شده به اداره چهار پلیس آگاهی تهران بزرگ، تعیین تکلیف می‌شود.

سردار «علی ولی‌پور گودرزی»، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح اقدامات اداره ویژه «فقدانی‌ها» در این پلیس تخصصی توضیح داد: از حدود دو سال قبل، اداره‌ای ویژه به نام «اداره چهار» در پلیس آگاهی تهران بزرگ صرفا برای موضوعات مرتبط با فقدانی‌ها راه‌اندازی شده است تا گزارشات مربوط به گم شدن شهروندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت و به آنها رسیدگی شود. 

وی با بیان این که پرونده تمام گزارشات فقدانی که به پلیس پایتخت ارائه می‌شود، در اداره چهار پلیس آگاهی تحت بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: آمارهای ما حاکی از آن است که در حال حاضر حدود ۹۰ درصد پرونده‌های فقدانی ارسال‌شده به این اداره، تعیین تکلیف می‌شود؛ یعنی یا فقدانی‌‌های مورد نظر پیدا و به خانواده خود تحویل داده می‌شوند یا اگر خدای‌ناکرده حادثه‌ای برای فرد فقدانی پیش آمده باشد، آن فرد به هر شکل ممکن پیدا می‌شود و پرونده پس از انجام تحقیقات کامل به نتیجه می‌رسد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه اتفاقاتی باعث فقدانی افراد در سطح پایتخت می‌شود، گفت: یکی از موارد مربوط به پرونده‌های فقدانی، فرار فرزندان از خانه‌های خود است که در این زمینه خانواده‌ها اولا باید ارتباط عاطفی بیشتری را با فرزندان خود برقرار کنند و ثانیا بر اعمال و رفتار آنها نظارت بهتری داشته باشند. در پاره‌ای از موارد نیز افراد به دلیل دچار بودن به فراموشی دچار فقدانی می‌شوند که در این زمینه لازم است اطرافیان بیماران مبتلا به آلزایمر، حواسشان بیشتر به عزیزان خود باشد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: صرف نظر از گم‌شدن‌های عادی، بعضی گزارشات فقدانی نیز مربوط به پرونده‌های مشکوک به جنایت یا آدم‌ربایی است و در چنین شرایطی، پرونده‌های واصل‌شده به اداره فقدانی‌ها پس از بررسی اولیه به‌منظور رسیدگی بیشتر و دقیق‌تر به ادارات مربوطه در پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستاده می‌شود.

ولی‌پور گودرزی با بیان این که میزان گزارشات فقدانی در سطح پایتخت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته به میزان اندکی کاهش یافته است، عنوان کرد: افزایش سطح آگاهی‌های عمومی خانواده‌ها درباره نحوه نظارت بر رفتار اعضای خانواده خود اعم از کودکان،‌ نوجوانان و سالمندان نقش مهمی در کاهش آمار فقدانی‌ها در تهران بزرگ داشته است. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کارآگاهان اداره چهار یا همان اداره فقدانی‌ها به محض واصل شدن یک پرونده، تمام تلاش خود را انجام می‌دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن فقدانی مورد نظر را پیدا کنند. در همین راستا کارآگاهان این اداره به بانک‌های اطلاعاتی دسترسی کامل دارند و همچنین با بهزیستی، پزشکی قانونی و بیمارستان‌ها نیز در ارتباط لحظه‌ای هستند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر این که مردم باید گزارش فقدانی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به پلیس اطلاع دهند، اظهار داشت: سریع‌ترین راه برای اطلاع‌رسانی گم شدن یک فرد، تماس با سامانه ۱۱۰ است، پس از آن شهروندان بهتر است ابتدا به کلانتری محله خود مراجعه کنند، زیرا احتمال دارد فرد فقدانی مورد نظر آنها در همان اطراف محل زندگی‌شان گم شده باشد و بتوان به‌سرعت او را پیدا کرد.

 وی در پایان تصریح کرد: مردم همچنین می‌توانند برای ارائه گزارشات مربوط به فقدان اطرافیان خود به صورت مستقیم به اداره چهار پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند و همکاران ما در این اداره به صورت ۲۴ساعته گزارشات شهروندان را دریافت و به آنها رسیدگی می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز