خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در تجمع جامعه سلامت در حمایت از مردم مظلوم فلسطین خواستار شد

لزوم بازگشایی گذرگاه رفح برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و پزشکی به غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۰۲۸

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تجمع عظیم جامعه سلامت کشورمان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اقدام فجیع رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه بر لزوم بازگشایی گذرگاه رفح برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و پزشکی به مردم مظلوم غزه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی در این تجمع خودجوش در میدان فلسطین تهران با بیان این که در زمینه بازگشایی مرز رفح  دولت مصر متاسفانه تاکنون همکاری خوبی نداشته است، گفت: هفته گذشته در اجلاس دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در قاهره حضور داشتیم ، اما متاسفانه همکاری خوبی از  جانب کشور در بازگشایی گذرگاه رفح را شاهد نیستیم.

وی افزود: بعد از فاجعه حمله به بیمارستان «المعمدانی» غزه و بمباران این مرکز درمانی که مصداق جنایت علیه بشریت است، فکر می‌ کنم جای امیدواری است که با فشار منطقه‌ ای دولت‌ها و مردم، مرز رفح بازگشایی شود و کمک‌ها به مردم مظلوم و بی دفاع غزه برسد.

وزیر بهداشت با اشاره به بی سابقه بودن جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در بمباران یک بیمارستان، تاکید کرد: در تمام معاهده‌ های بین‌ المللی، بیمارستان‌ ها، کادر درمان، بیمار و مجروح باید امنیت داشته باشد و اگر این امنیت نقض شود دیگر به کجا می‌ توان پناه برد؟ مدعیان حقوق بشر غربی با شعارهای دروغین جوانان را فریب می‌دهند و در عمل دست به کشتار کودکان، زنان و انسان‌های بی‌گناه زده اند و حال آن که با ظاهری فریبنده، باطنی پست دارند.

عین اللهی با بیان اینکه فاجعه‌ ای که رژیم صهیونیستی در غزه به وجود آورده، سلامت همه مردم را به مخاطره انداخته است، از سازمان بهداشت جهانی خواست اگر سازمانی بین‌ المللی است، سکوت نکند و به کمک مردم مظلوم و بی دفاع غزه بشتابد.

وی با اشاره به مذاکرات روز گذشته خود با دکتر احمد المنظری، مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی، گفت: به او اعلام کردم که اگر می‌ خواهید مردم به سازمان‌ های بین‌المللی اعتماد کنند، باید در این شرایط که دنیا جنایات فجیع رژیم صهیونیستی و کودک کش را محکوم می کند، این سازمان و همچنین دیگر سازمان های بین المللی، به جای سکوت به یاری مظلومان بشتابند.

وزیر بهداشت از اعلام آمادگی نظام سلامت و نیروهای بهداشتی و درمانی کشورمان در کمک به مردم مظلوم غزه خبر داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در تمام موارد آمادگی کامل دارد که نیروی تخصصی،‌ پرستاری،‌ تجهیزات و کالاهای مورد نیاز مردم بی دفاع غزه را تامین و ارسال کند و امیدواریم سازمان بهداشت جهانی، برای رسیدن این کمک ها به فلسطین، راهکاری بیندیشد.

 عین‌اللهی عنوان کرد: بعد از عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی، هر روز پیام‌ های بسیاری از مراکز درمانی و جامعه پزشکی برای خدمت به مردم مظلوم و بی دفاع غزه دریافت می کنیم. جامعه پزشکی و سلامت ایران در طول تاریخ از جمله در برهه های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و دوران همه گیری کرونا، با سربلندی امتحان خود را پس داده و ان شاالله از میدان یاریگری به مردم مظلوم فلسطین هم سربلند بیرون خواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز