خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله صدیقی در جمع شورا‌های امر به معروف دستگاه‌ها:

رعایت عدالت مهم‌ترین معروف دستگاه‌های اجرایی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۵۶۲

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور دعوت به عدالت را از مهم‌ترین معروفات دستگاه‌ها عنوان کرد و تصریح داشت: باید شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر آن‌ها را پیگیری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ آیت‌الله صدیقی در همایش ملی دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی، نظارت، حمایت، هدایت و مجاهدت را وظیفه شورا‌ها برشمرد.
 

وی از امر به معروف به عنوان حمایت از خوبان و خوبی‌ها، دل گرم کردن اشخاص به کار خوب و معنویت، حرکت در مسیر خدا، یادآوری فطرت افراد و خدامحوری نام برد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر نخستین وظیفه شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی را تبلیغ عملی معروفات دانست و بیان داشت: عملکرد شورا‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند هدف آن‌ها تأمین معروفات برای رشد جامعه و جلوگیری از ورود منکر‌ها به زندگی مردم است.

وی امر به معروف و نهی از منکر عملی را مترقی‌ترین فرهنگ سازی دانست و دعوت به عدالت را از مهم‌ترین معروفات دستگاه‌ها عنوان کرد که باید شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر آن‌ها را پیگیری کند.

آیت‌الله صدیقی تأکید کرد: وظیفه شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر این است که حافظ شرع در دستگاه‌ها بوده و مراقبت کنند تا گناهی رخ نداده و واجبی ترک نشود. جایگاه‌های این شورا‌ها ویژه بوده و فراتر از قوا است.

وی امر به معروف را شریان حیاتی عدالت عنوان کرد و تصریح داشت: ظلم به ارباب رجوع جزو گناهان کبیره است که نباید در هیچ دستگاهی رخ دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که رعایت قانون از دیگر معروفات است، گفت: شورا‌ها باید شرایطی را در دستگاه‌ها فراهم کنند که تمام آحاد مردم و مسئولان در برابر قانون مساوی باشند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایجاد سامانه‌ای برای پیگیری مطالبات مردم را از برنامه‌های مهم ستاد عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال این هستیم که مردم را به صحنه بیاوریم و آن‌ها را ناظر عملکرد دستگاه‌ها و مسئولان قرار دهیم.

وی در ادامه سخنان خود مخدوش کردن سرمایه اجتماعی را خلاف عدل و رضای خدا بیان کرد و اظهار داشت: متأسفانه یکی از ضعف‌ها این است که خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات را نشر داده نمی‌شود.

آیت‌الله صدیقی در ادامه سخنان خود، از بی بندباری به عنوان باتلاق یاد کرد که کشف حجاب نخستین گام حرکت به سمت این باتلاق است و خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد حیا و نظام خانواده در جامعه از بین برود.

امام جمعه موقت تهران برنامه اصلی طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر را احیای امر به معروف در جامعه دانست و خواستار تعامل هر چه بیشتر شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر با ستاد شد و تأکید کرد که شورا‌ها باید طرح، برنامه و خلاقیت داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که بی تفاوتی از فرهنگ‌های غرب است، بیان داشت: در اسلام چیزی به نام بی تفاوتی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز