خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم منصوب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۴۰۳

​آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور طی حکمی حجت الاسلام گرجی را به سمت دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم منصوب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور جلسه تکریم و معارفه حجت الاسلام آشتیانی دبیر سابق و حجت الاسلام گرجی دبیر جدید ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قم با حضور آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور،حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)،حجت الاسلام رضوی مهر مدیر پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر و جمعی از مسئولین کشوری، لشگری و استانی در دفتر تولیت آستان مقدسه کریمه آل الله حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام حسینی قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قم گزارشی از عملکرد ستاد در زمان دبیری حجت الاسلام آشتیانی ارائه کرد.

در ادامه آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور به بیان نکاتی در باب اهمیت فریضه امر به معروف ونهی از منکر پرداخت واظهارداشت: مساله امر به معروف و نهی از منکر ابعادی دارد که از انسانی ترین و مترقی ترین قوانین اجتماعی عالم بشریت است.

وی گفت: امربه معروف و نهی ازمنکر از دیدگاه قران کریم تنها امتیاز امت اسلام نسبت به سایر امت هاست. این دو فریضه هم جاذبه هستند و هم دافعه که نشانه حیات و زندگی هستند. مجموعه جامعه ما یک پیکر است که قدرت دفاعی آن در برابر ویروس های خطرناک، در مقابل الحاد و پلیدی و پلشتی، مساله امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر کل جامعه را باهم پیوند می زند. درقرآن کریم  روایت های ما همه جا امر به معروف بر نهی از منکر مقدم ذکر شده است. این نشان می دهد که ما اگر خوبی هایمان را برجسته کنیم، خوبی هایمان را بتوانیم به مثابه تابلویی پرمفهوم و زیبا نشان دهیم زمینه منکر خود به خود از بین می رود. بنابراین اگر منکر وجود دارد برای این است که معروف ها ضعیف شده اند.

آیت الله صدیقی اظهار داشت:متاسفانه این دوفریضه الهی در جامعه امروزی به فراموشی سپرده شده و باید در جهت احیاء فریضتین تلاش کنیم وانتظار می رود حجت الاسلام گرجی در زمان مسئولیتشان بتوانند این دو فریضه مهم الهی را احیاءکنند.

در پایان حجت الاسلام رضوی مهر مدیر پژوهشکده امر به معروف ونهی از منکر به نمایندگی از هاشمی گلپایگانی قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور، با اهدای لوحی از سوی آیت الله صدیقی از زحمات چندین ساله حجت الاسلام آشتیانی دبیر سابق ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قم تقدیر و حکم حجت الاسلام گرجی دبیر جدید این ستاد را به ایشان اهدا کرد.

شایان ذکر است پیش از جلسه آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور به همراه مدعوین به زیارت مضجع شریف و مطهره حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) رفته وپس از آن با حضور بر سر مزار حضرات آیات بهجت و مصباح یزدی(رحمت الله علیهما) با قرائت فاتحه ای به مقام شامخ اساتید خود ادای احترام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز