خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان پزشکی قانونی:

پزشکی قانونی از اعتبار و جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۳۰۸

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پزشکی قانونی امروز در قوه قضاییه و کل حاکمیت، روی سکوی قابل قبولی ایستاده و اگر چه تا رسیدن به قله فاصله دارد اما از اعتبار و جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، عباس مسجدی در دیدار مجازی با همکاران استان های اردبیل، کردستان و همدان که با هدف بیان مشکلات و ارائه نظرات و پیشنهادت همکاران این استان ها برگزار شد، افزود: هرگونه پیشرفت در سازمان پزشکی قانونی کشور و کسب جایگاه و اعتبار مناسب برای آن حاصل تلاش و زحمات همکاران عزیز در مراکز پزشکی قانونی است که با تحمل تمام سختی ها و کمبودها به نیازهای مراجعین پاسخ می دهند.

وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی امین دستگاه قضا در اجرای عدالت است، تصریح کرد: به اذعان تمامی مسئولان و بر اساس آنچه نسبت به پزشکی قانونی عنوان شده، همگان به شأن علمی سازمان واقف هستند و نقش آن در اجرای عدالت و صدور احکام قضایی غیرقابل انکار است.

 مسجدی با تأکید بر اینکه پزشکی قانونی یک سازمان علمی و تخصصی است اظهار داشت: پزشکی قانونی یک سازمان علمی است که اقدامات و عملکرد آن را صرفا به پزشکان محدود نمی دانیم بلکه همه افراد شاغل در این مجموعه تخصصی به مثابه یک تیم هستند که همگی در جایگاه و مسئولیت خود سازمان را در جهت تحقق اهداف و برنامه های متعالی آن به جلو می برند.

وی با بیان اینکه پزشکان و کارشناسان سازمان در صدور آرا و نظراتشان حکم قاضی را دارند، ادامه داد: افراد شاغل در مجموعه پزشکی قانونی به دلیل شرایط و حساسیت های کاری خاص آن باید شاخصه ها و ویژگی هایی داشته باشند که از جمله آن دقت نظر، ثبات اخلاقی، همدلی و صداقت و شکاک بودن است به عنوان مثال با داشتن همین روحیه شکاک بودن کارشناسان سازمان توانسته اند درصد بالایی از تصادفات ساختگی را تشخیص دهند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور شکیبایی، خلاقیت، جرأت مندی، رازداری و خودآگاهی را از دیگر مشخصه های کارکنان سازمان دانست و گفت: زمانی می توانیم در انجام کار و مسئولیت ها موفق باشیم که به خودآگاهی کافی دست یافته باشیم و ضمن آگاهی از نقاط قوت و توانمندی هایمان، نسبت به احصای نقاط ضعف و تلاش برای رفع آن نیز اقدام کنیم.

به گفته وی تلاش در حوزه های مهارت آموزی، داشتن نگاه علاج جویانه به مسایل که انتظار و خواسته جدی من است و داشتن نظارت علی الدوام از دیگر مشخصه های کارکنان سازمان است.

 مسجدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص توسعه فعالیت های دادپزشک و استفاده از این ظرفیت در بخش معاینات نیز خاطرنشان کرد: نگاه سازمان به دادپزشک و استفاده از ظرفیت پزشکان سازمان و پزشکان معتمد برای ارائه خدمات به مردم عزیز نگاهی کاملا همراه و موافق است اما استفاده از این امکان باید به گونه ای باشد که به اقتدار، جایگاه و اعتبار سازمان خدشه ای وارد نکند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: ورود دادپزشک در حوزه هایی از معاینات پزشکی قانونی منعی ندارد اما باید زمانی این اقدام را عملیاتی کرد که شرایط اجرای آن فراهم و امکان نظارت کامل بر عملکرد این پزشکان وجود داشته باشد تا حقی از مردم عزیز ضایع نشده و حقوق آنان نادیده گرفته نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز