خبرگزاری کار ایران

برخورد فعالانه با موضوعات آموزشی، سرمایه گذاری ارزشمند است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۴۲۳

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با تأکید بر اینکه برخورد فعالانه با موضوعات از ضروریات حوزه آموزش است، گفت: نیازهای احصا شده برای سازمان باید در حوزه آموزش و پژوهش مورد چاره اندیشی قرار گیرد و فعالانه برخورد کردن با موضوعات در واحد آموزش، سرمایه گذاری ارزشمندی برای سازمان محسوب می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، عباس مسجدی صبح امروز شنبه 15 مهر ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و همکاری های علمی سازمان، گفت: حوزه آموزشی و پژوهشی به افرادی علاقه مند و آشنا به فضاهای علمی و آموزشی نیاز دارد تا بتوانند مشکلات و نواقص موجود را احصا و برای آن چاره اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه برخی سیستم های دانشگاهی و حتی بخش هایی در دولت، پرداختن به امور آموزشی را هزینه اضافه می دانند، تصریح کرد: برخلاف این باور نادرست، توجه به امور آموزشی موجب اصلاح فرایندها و پیشبرد هرچه بهتر امور می شود و این موضوع در سازمان پزشکی قانونی کشور که آموزش با خدمات ادغام شده است به خوبی قابل درک است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به مهم ترین نکات مورد توجه در حوزه آموزشی سازمان، افزود: از آنجا که حوزه آموزش و پژوهش در سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است پرداختن و توجه به برخی نکات منجر به عملکرد بهتر این حوزه و فعالیت های آموزشی هدفمندتر خواهد شد از جمله توجه به نیازهای دانشگاه های علوم پزشکی و اساتید به آموزش پزشکی قانونی و استفاده از همکاری آنان با سازمان که همین موضوع سطح تعامل با دانشگاه های علوم پزشکی را نیز ارتقا می دهد.

وی اولویت بندی برنامه های آموزش و پژوهش، مسئله محور بودن موضوعات آن، افزایش سطح تعاملات و رعایت اخلاق و برخورد مناسب را از دیگر ضروریات حوزه آموزش برشمرد و اظهار داشت: حوزه آموزش باید از ظرفیت اعضای هیات علمی که خوشبختانه سازمان از نعمت حضور آنان برخوردار است، استفاده کند. همچنین لازم است از تجارب پزشکان و کارشناسان پیشکسوتی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند برای آموزش به افراد کم تجربه تر بهره مند شود.

مسجدی همگانی شدن آموزش در سازمان را نیز یک ضرورت عنوان و تصریح کرد: آموزش همگانی به آن معنا است که هر فردی در حین کار اندوخته ها و تجاربش را به دیگران نیز ارائه دهد بنابراین لازم است از همه ظرفیت ها و تجارب سازمان در آموزش هرچه بهتر استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت آموزش و ارتقای سطح مهارت و توانمندی کارشناسان در پرونده و گواهی هایی نمایان می شود که به محاکم قضایی ارائه و در صدور رأی نهایی پرونده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است در این جلسه دکتر محمدحسین میرجلیلی مدیرکل سابق آموزش و همکاری های علمی سازمان از سمت خود تکریم و دکتر بهزاد ولیزاده که سابقه مدیرکلی پزشکی قانونی استان های اردبیل، قزوین و البرز را دارد به عنوان مدیرکل جدید آموزش سازمان معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز