خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

انتقاد چمران از دادستانی اسلامشهر درباره حریم پیش‌بینی‌شده برای قیامدشت/ بررسی طرح «ممنوعیت تبلیغ برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران» در صحن شورا

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۳۵۵

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از دادستانی درباره حریم پیش‌بینی‌شده برای قیامدشت از بررسی طرح ممنوعیت تبلیغ برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در جلسه امروز شورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در حاشیه آغاز یکصد و هشتاد و سومین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان این که امروز از رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه به شورا دعوت شده است، گفت: با توجه به حضور رئیس این مرکز در جمع مردم، در راستای تقدیر، از ایشان دعوت به عمل آوردیم.

وی افزود: دو طرح یک فوریتی نیز در جلسه امروز بررسی می‌شود؛ یک طرح از سوی اعضای شورا برای نمایشگاه بین‌المللی تهیه شده و براساس آن سازمان زیباسازی شهرداری، اجازه تبلیغات برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی را نخواهد داشت و همچنین معتقدیم باید به‌شدت از برگزاری نمایشگاه اتومبیل جلوگیری شود.

چمران با بیان این که طرح دو فوریتی دیگر مربوط به فروش یکی از زمین‌های شهرداری است، عن‌ان کرد: تعدادی از پرونده‌های باغات نیز در جلسه امروز شورا بررسی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که برای احداث تراموا در پایتخت هنوز چیزی مشخص نیست، گفت: هنوز از لحاظ علمی و اجرایی، احداث تراموا برای شورا تایید نشده است. مشاور طرح یکبار گزارش ارائه داده، اما باید مدارک کامل ارائه و بررسی شود و اگر به سود شهر باشد، اجرا خواهد شد.

وی با بیان این که سفر شهردار تهران به چین با موضوع تخصصی انجام می‌شود، گفت: رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا نیز در این سفر حضور خواهد داشت. در این سفر از روند ساخت ۷۹۱ واگن در چین بازدید می‌شود و پروژه‌های حمل‌ونقل و ساختمان‌سازی نیز مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به موضوع حریم تهران گفت: براساس قانون، تبدیل روستا به شهر تنها باید به صورت منفصل به شهر تهران باشد. مسئولان استانداری و وزارت کشور و دیگر دستگاه‌ها در زمان تصویب این قانون حضور داشتند و آن را امضا کرده‌اند.

وی با بیان این که قیام‌دشت از شهر تهران منفصل نشد، اما حریم برای آن در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد برای فضایی حریم تعیین کنند، به صورت دایره‌وار انجام می‌شود، نه اینکه ضلعی را تا میدان بسیج ادامه دهند و بگویند این حریم قیام دشت است. نمی‌دانم برخی افراد با چه عقلی این کار را انجام داده‌اند؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که موضوع تعیین حریم  قومیتی و ملتی نیست، تصریح کرد: آقای دادستان با چه منطقی این کار را انجام می‌دهید؟ حق ندارید چنین حکمی صادر کنید. این احکام بی‌معنی است. شهر تهران را نابود می‌کند و به همه آنها اخطار می‌دهیم که از طریق رئیس قوه قضاییه موضوع را شدیدا پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان گفت: تعیین حریم باید براساس قانون باشد. نمی‌توان یک شهر را مثل گوشت قربانی تقسیم کرد، چون شخص دادستان از آن منطقه است. همه برای ما قابل احترام هستند، اما این کارها نباید توسط کسانی که قانون و منطق را می‌دانند، انجام شود. خواهش ما این است قوه قضاییه به موضوع بپردازد. دادستان‌ها حق ندارند کارهای غیرقانونی و غیرمنطقی را با نام قانون انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز