خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

پیگیر هستیم تا اتوبوس‌سازان به تعهدات خود عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۴۲۰

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دیروز تعدادی اتوبوس وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شد، البته این تعداد ما را راضی نمی‌کند و پیگیری می‌کنیم و به اتوبوس‌سازان فشار وارد خواهیم کرد که به تعهدات خود درباره تولید اتوبوس و تحویل آن به شهرداری عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در حاشیه آغاز یکصد و هشتادمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران درباره علت ترافیک شدید موجود در پایتخت گفت: ما بیش از ظرفیت خیابان‌ها خودرو داریم و مردم بیشتر از خودروهای شخصی و تک‌سرنشین استفاده می‌کنند. اگر این خودروها جمع آوری شوند و شهروندان با اتوبوس‌ها تردد کنند، از ترافیک کاسته خواهد شد.

وی با بیان این که مردم می گویند باید در صف بایستند تا به وسایل حمل‌ونقل عمومی دسترسی پیدا کنند، اظهار داشت: چند روز دیگر آلودگی و وارونگی هوا پیش می‌آید و بحث سال‌های قبل تکرار می‌شود. باید ببینیم کشورهای دیگر برای کاهش آلودگی هوا چه کرده‌اند. در پکن می‌بینیم سوخت اصلاح شده و وضعیت وسایل حمل‌ونقل عمومی بهبود پیدا کرده است.

چمران تاکید کرد: یکی از عوامل کاهش ترافیک، هوشمندسازی خدمات است. همین که دولت می‌گوید نیازی نیست شهروندان برای کسب پروانه به چند اداره مراجعه کنند، اگر عملیاتی شود، از میزان ترددها خواهد کاست.

وی با بیان این که در بودجه امسال شهرداری تهران، علاوه بر ۱۷ هزار میلیارد تومان رقم اصلی، ۱۰ هزار میلیارد تومان به صورت مازاد برای تامین وسایل حمل‌ونقل عمومی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: شهرداری تا کنون ۳ برابر مجموع این ارقام برای اتوبوس و مترو قرارداد منعقد کرده است. در هفته‌های آینده از معاون حمل‌ونقل و ترافیک دعوت می‌کنیم تا آغاز ساخت واگن‌های مترو را اعلام کند.

رئیس شورای شهر تهران در پایان گفت: دیروز تعدادی اتوبوس وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شد، البته این تعداد ما را راضی نمی‌کند و پیگیری می‌کنیم و به اتوبوس‌سازان فشار وارد خواهیم کرد که به تعهدات خود درباره تولید اتوبوس و تحویل آن به شهرداری عمل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز