خبرگزاری کار ایران

تهران برای وقوع زلزله با قدرت ۷ در مقیاس ریشتر کمتر از ۲۰ درصد آمادگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۷۰۱

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در «نشست تخصصی هشدار سریع زلزله شهر تهران، چالش‌ها و راهکارها» که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور اساتید برجسته این حوزه برگزار شد، گفت: باید برای زلزله تهران بودجه ملی پیش بینی شود و شهردار تهران هم متولی این کار باشد و هر سال میزان کارهای انجام شده را گزارش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، آقامیری در «نشست تخصصی هشدار سریع زلزله شهر تهران، چالش‌ها و راهکارها» که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور اساتید برجسته این حوزه برگزار شد، گفت: ما کارگروهی در کمیته عمران با عنوان کارگروه تاب آوری تشکیل دادیم با حضور ۴۰ استاد به ۴ سوال ما پاسخ گفتند که آیا این زلزله در تهران اتفاق خواهد افتاده است و قریب به اتفاق نظرشان این بود که زلزله بالای ۷ در مقیاس ریشتر در تهران رخ خواهد داد و تهران کمتر از ۲۰ درصد آمادگی دارد. 

آقامیری گفت: در کشور حدود ۵۰۰ هزار زلزله رخ می‌دهد که ۱۰۰ هزار آن احساس می‌شود. همین دو دهه گذشته هم زلزله‌های زیادی رخ داد که حادثه داشته است. پیش بینی ما از کشته‌های تهران بالای ۲۰۰ هزار نفر صحبت می‌کنند و این متاثر از وضعیت شهر است. برای این وضعیت چه باید کرد؟ چه دستورالعمل و بودجه‌ای گذاشتیم؟ غیر از اقدامات سازمان مدیریت بحران شهر تهران و متاسفانه در بخش‌های دیگر و بودجه‌ریزی اهمیت داده نمی‌شود. 

وی افزود: تهران ۵۴۰ پل دارد که اکثرا ۶۰ درصد بتنی است و ۲۵۴ پل نا ایمن هستند و برخی باید جمع شوند به لحاظ سازه‌ای مشکل دارند. 

وی گفت: حدود ۲۸ پل را مقاوم‌سازی کرده‌ایم و در صورت وقوع زلزله بخشی از پل‌ها تخریب می‌شوند و مشکل ایجاد می‌کنند. بحث دیگر بافت‌های فرسود، راه‌های اضطراری برای نجات و آواربرداری است که باید برای آن فکر اساسی شود. 

وی افزود: اقدام مهم ارزیابی ساختمان‌های مهم شهر تهران شروع شده که وضعیت آن سنجیده شود ولی کافی نیست چون بودجه کافی نیست، برای تهران باید بودجه ملی دید. چون موضوع آن حاکمیتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز