خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خبر داد؛

فعالیت بیش از ۴۰۰ قرق بان برای حفاظت از جنگل‌های باستانی هیرکانی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۴۲۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از فعالیت بیش از ۴۰۰ قرق بان برای حفاظت از جنگل‌های باستانی هیرکانی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،میرحامد اختری گفت: ۵۶۵ هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی در گیلان به کمک ۴۹۲ قرق بان و نیرو‌های مردمی به دقت حفاظت می‌شود.

میرحامد اختری با بیان اینکه مساحت جنگل‌های شمال یا هیرکانی در سال ۱۳۳۰ بیش از ۳ میلیون هکتار بود، افزود: بر اساس آمار سال ۹۴ مساحت جنگل‌های هیرکانی به حدود ۲ هزار هکتار رسید که با اقدامات حفاظتی، جنگل‌کاری و با مشارکت مردم توانستیم جلوی روند کاهشی جنگل‌های هیرکانی در گیلان را بگیریم.

وی اضافه کرد: قسمت‌هایی از جنگل‌های هیرکانی گیلان که در میراث جهانی ثبت شده با ۵۸ هزار و ۵۰۰ هکتار در ۳ منطقه گشت رودخان فومن، سیاهرود رودبار و لیسار تالش قرار دارند و اقداماتی نظیر نگهداری، پرورش، کنترل بیماری‌ها و افزایش اقدامات حفاظتی از این جنگل‌ها در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه زمین‌های نسق از طریق بررسی و نقشه‌برداری‌های هوایی شناسایی می‌شوند، گفت: در کمیسیون‌های رفع تداخل زمین‌های ملی و کشاورزی، تداخلی بین این زمین‌های ملی و نسق برداشته شده و اسناد مالکیت به نفع مردم صادر می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز