خبرگزاری کار ایران

مدیرکل قرآن، عترت و نماز؛

بزرگترین گردهمایی مسئولان قرآنی کشور برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۳۸۵

مدیرکل قرآن، عترت و نماز جزئیات برگزاری دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور را که در آبان ماه برگزار می‌شود، تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری با اشاره به جزئیات برگزاری نشست دوسالانه قرآن اظهار کرد: دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور با ظرفیت حدود هزار نفر به عنوان بزرگترین گردهمایی مسئولان قرآنی کشور محسوب می‌شود. 

وی با بیان اینکه این دوره در هفته اول آبان ماه در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر برگزار می‌شود افزود: این دوره به صورت دوسالانه برگزار می‌شود اما به دلیل اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا، این دوره برگزار نشده است امسال پس از ۴ سال برگزاری آن را خواهیم داشت. 

باقری با تاکید بر ضرورت برگزاری این دوره عنوان کرد: یکی از دلایل برگزاری دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز ادارت آموزش و پرورش سراسر کشور این است که در دولت جدید تغییراتی در شیوه اجرای فعالیت ها، سیاست‌ها و راهبردها داشتیم که این موضوع باید به مدارس ابلاغ شود. به ویژه اینکه امسال با ابلاغ برنامه فراگیر پرورشی این ضرورت دوچندان می‌شود. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز اشاره کرد: سیاست‌هایی که بر فعالیت‌های آموزش و پرورش و در معاونت پرورشی و فرهنگی حاکم است، بحث استفاده از فرصت و ظرفیت برنامه درسی، مردمی‌سازی فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت دانش آموزان و اولیا، مدرسه محوری است. 

باقری بیان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره، بحث شیوه‌های جذاب‌سازی فعالیت‌ها است در این دوره به دنبال این هستیم که به کمک همکاران، شیوه جذاب‌سازی فعالیت‌ها در مدارس، مردمی‌سازی فعالیت واستفاده از کمک همه کنشگران حوزه قرآن، عترت و نماز را محقق کنیم. 

وی افزود: به عنوان مثال سازمان تبلیغات با داشتن صدها هزار روحانی و مبلغ در سطح کشور می‌تواند برای برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس، بازوی خوبی باشد. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز در پایان اضافه کرد: کارشناسان در این دوره، شیوه‌های اجرایی فعالیت‌ها را می‌آموزند همچنین تجربه گردانی یکی دیگر از اهداف برگزاری است تا افراد، تجربیات موفق و جذاب خود را معرفی کنند و ما از آنان استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز