خبرگزاری کار ایران

در تذکرات امروز اعضای شورای شهر تهران مطرح شد؛

انجام اقدامات لازم برای مدیریت ترافیک مهرماه تسریع شود/ لزوم الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۸۹۲

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات امروز خود در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت بر لزوم تسریع در انجام اقدامات لازم برای مدیریت ترافیک مهرماه تاکید کردند و خواستار الکترونیکی شدن فرآیند تعیین نرخ و پرداخت کرایه تاکسی‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در تذکر امروز خود در صحن شورا گفت: با توجه به این که در آستانه شروع سال تحصیلی قرار گرفته‌ایم، شهرداری تهران باید به‌سرعت انجام امور مرتبط با مدیریت ترافیک در ابتدای مهرماه را انجام دهد و نیازهای اولیه را برطرف کند‌.

وی افزود: در حوزه ایمنی معابر، معاونت‌های حمل‌ونقل و ترافیک مناطق باید موارد را در دستور کار قرار دهند و همچنین شهرداری تهران باید به وعده‌های داده‌شده برای بهبود وضعیت حمل‌‌ونقل عمومی پایتخت عمل کند.

نحوه ارائه خدمات سرویس مدارس باید قانونمندتر شود

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در تکمیل صحبت‌های عباسی گفت: انتظار داشتیم که جلسه‌های مربوط به ستاد استقبال از مهر به صورت جدی‌تر برگزار شود، البته بازهم فرصت هست و امیدواریم از فرصت باقیمانده استفاده شود و تعاملات لازم بین شهرداری با آموزش و پرورش، پلیس راهور، شرکت واحد اتوبوسرانی و سایر نهادهای موثر در این زمینه صورت بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم قانونمندتر شدن نحوه ارائه خدمات سرویس مدارس گفت: از این که گروه‌های مختلفی رقابت کنند و کمترین میزان کرایه را برای سرویس مدارس از والدین بگیرند، استقبال می‌کنیم، ولی این روند باید نظم و نسق داشته باشد. البته خود شهرداری در این زمینه نقش مستقیمی ندارد و مسئولیت را به بخش خصوصی واگذار می‌کند که ممکن است، تاکسی‌های اینترنتی یا تاکسی‌های عمومی باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: لازم است کرایه‌ای که افراد و شرکت‌ها به عنوان نرخ سرویس مدرسه از والدین می‌گیرند، از رقم تعیین‌شده توسط شورا بیشتر نباشد، اما اگر برخی افراد بتوانند با رقمی پایین‌تر به مردم خدمت ارائه کنند، خیلی هم خوب است و رقابت سالم یعنی بتوانیم با حداقل هزینه‌ها به شهروندان خدمات بدهیم.

چمران همچنین اظهار داشت: انتظار داریم که تعیین نرخ و پرداخت کرایه تاکسی‌های عمومی هرچه زودتر الکترونیکی شود، این کار باید در شش ماه اول امسال اجرا می‌شد، البته این موضوع در برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران هم دیده شده است و امیدواریم در آینده نزدیک اجرایی شود.

کمیسیون‌ها نظرات خود درباره لایحه مربوط به شعار سال را طی یک هفته ارائه کنند

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود گفت: لایحه ارائه‌شده توسط شهرداری تهران برای انجام اقدامات متناسب با شعار سال یعنی «مهار تورم؛ رشد تولید» در کمیسیون برنامه بررسی و به کمیسیون‌های تخصصی ارائه شده است و امیدواریم این کمیسیون‌ها نظرات خود را حداکثر تا یک هفته آینده به کمیسیون برنامه ارائه کنند.

چمران در تکمیل این اظهارات آخوندی گفت: لایحه شهرداری برای انجام اقدامات مربوط به کاهش تورم در خدمات مدیریت شهری، با تاخیر ارائه شده است و از کمیسیون‌ها تقاضا داریم که طی یک هفته نظرات خود را درباره این لایحه جمع‌بندی کنیم تا بتوانیم این لایحه را در صحن شورا مطرح کنیم و راهکارهای لازم برای کاهش تورم در حوزه مدیریت شهری را به تصویب برسانیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم با تصویب این لایحه، شاهد تحرک مناسبی در شهر از نظر کاستن تورم و اجرا شدن شعار سال باشیم، اگرچه ممکن است این مساله مستقیما به شهرداری ارتباط نداشته باشد، اما مدیریت شهری حتما می‌تواند در این زمینه موثر باشد و به کاهش تورم در محدوده شهر تهران کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز