خبرگزاری کار ایران

در یکصد و دهمین جلسه شورای شهر مطرح شد؛

خدمات‌رسانی شهرداری به ۵۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۵۰۰

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و دهمین جلسه شورا بر ضرورت پوشش گسترده‌تر برنامه‌های شهر و کشور در صدا و سیما، لزوم انعقاد قرارداد رانندگان سرویس دانش‌آموزان استثنائی و الزام تعیین تکلیف پایانه شرق تأکید کردند.

به گزارش ایلنا، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و دهمین جلسه شورا ضمن ارائه این پیشنهاد که دستاوردهای مدیریت شهری در جلسات ارائه شود، اظهار کرد: اتفاقات کشوری در اولویت بعدی مواردی باشد که ما در شورا در خصوص آن سخن می گوییم. تنها گوشه ای از رویدادهایی که در شهر  و کشور برگزار می شود، در صدا و سیما منتشر می شود که تقاضا می کنیم بیش از این به موضوع توجه کنند چراکه رسانه های بیگانه به تخریب اقدامات مثبت نظام می پردازند.

وی ادامه داد: در شنبه پیش رو افتتاح چند بوستان را داریم و بوستان بزرگی در منطقه ۱۷ با وسعتی قابل توجه و امکانات متعدد افتتاح می شود و از صدا و سیما انتظار داریم انعکاس قوی را در این زمینه داشته باشد.

پیرهادی تأکید کرد: تقاضا و پیشنهاد بنده این است که هیات دولت چهارشنبه نهم آذرماه را به دلیل برگزاری مسابقه فوتبال ایران- آمریکا در ساعات پایانی امشب، تعطیل اعلام کند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با بیان اینکه سازمان زیباسازی آماری را در خصوص برنامه های انجام داده در ایام جام جهانی ارائه دهد، یادآور شد: این آمار کمک می کند که اعضای شورا در جریان اقدامات قرار بگیرند.

وی در خصوص سرویس دانش آموزان استثنائی، یادآور شد: در گذشته سرویس رایگان شهرداری تهران برای این دانش آموزان پیش بینی شده بود و موجبات رضایت خانواده ها را فراهم کرده بود. پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموز از هزار و ۸۰۰ خودروی سواری به عنوان سرویس خدمات دریافت می کنند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در طول این مدت قراردادی با رانندگان برای سرویس این دانش آموزان منعقد نشده و مبلغی نیز پرداخت نشده است، تصریح کرد: این هزار و ۸۰۰ خودرو با وجود دریافت نکردن وجوه، خدمات رسانی خود را قطع نکردند. ۱۶.۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی شهرداری تهران برای این موضوع پیش بینی شده بود که باید سریعتر در تخصیص این اعتبار اقدام کنند.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا در ادامه این جلسه با بیان اینکه ترمینال شرق در مساحت ۳۰ هکتار اجرا شده است، تصریح کرد: علت راه اندازی این پایانه این بود که پایانه سابق باعث کندی حرکت و ایجاد ترافیک شده بود؛ راه اندازی پایانه شرق دسترسی بسیار خوبی را به بزرگراه ها ایجاد می کند.

وی افزود: طراحی پایانه هوشمند است و به نوعی اولین پایانه هوشمند به شمار می رود که جارزنی و دلالی را در پایانه حذف می کند. یکی از مزایا نیز این است که ایستگاه مترو در جوار سالن پیش بینی شده است.

آقامیری با بیان اینکه با وجود تمام امکانات، پایانه بدون استفاده مانده است، یادآور شد: این پایانه با کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان راه اندازی خواهد شد؛ این پروژه در سال ۹۶ با ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان تکمیل می شد اما امروز به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد هرچند با ۲۰۰ میلیارد تومان می توان آن را راه اندازی کرد که اگر به بهره برداری برسد در سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد برای شهرداری خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه انجام آسفالت که ریالی آورده برای شهرداری ندارد ضروری است، خاطرنشان کرد: شهرداری با اخذ تسهیلات از بانک این پایانه را تکمیل کند و این موضوع را در اولویت قرار دهد چراکه سودآوری خواهد داشت. متأسفانه دوره قبلی مدیریت شهری با ترک فعل، پایانه را به این وضع دچار کرد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا با بیان اینکه اصلاحی خیابان در پایانه شرق فعلی رعایت نشده است، یادآور شد: این عدم اصلاح باعث شده همواره شاهد ترافیک در منطقه باشیم؛ لذا درخواست داریم توجه جدی به آن صورت بگیرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم تأکید کرد: این طرح که سرمایه ملی ماست بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و مورد بی توجهی قرار گرفت. اگر امکانات پایانه به بهره برداری برسد می توان بودجه مورد نیاز خود را تأمین کند. باید موضوع را پیگیری کنیم تا سریعتر به بهره برداری برسد و خسارت بیشتری را شاهد نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز