خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان خبر داد:

انتقال بیش از ۱۶ هزار کیلوگرم پسماند صنعتی شهریار به مرکز امحای مجاز

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۱۱۹

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شهریار از انتقال پسماندهای ویژه دو واحد صنعتی این شهرستان مجموعا با وزن حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم به مرکز امحای مجاز طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، شیدا آکار در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای نظارت بر مدیریت پسماندهای صنعتی، پسماند های شیمیایی دارویی یک شرکت دارویی شامل داروهای تاریخ  گذشته و همچنین لجن تصفیه‌خانه یک واحد آبکاری در دو مرحله مجزا و جمعا به میزان حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم با نظارت کارشناسان محیط‌زیست به مرکز مجاز برای امحا منتقل شد. 

وی با بیان این که مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، برعهده تولیدکننده آنها است و مطابق تبصره همین ماده، مدیریت اجرایی می‌تواند تمام یا بخشی از عملیات مربوط به جمع‌آوری، جداسازی و دفع پسماند را به اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تایید سازمان حفاظت محیط‌زیست و دارای مجوز فعالیت واگذار کند، اظهار داشت: بر این اساس، هرگونه نقل و انتقال پسماندهای صنعتی و ویژه باید در سامانه جامع محیط زیست به نشانی emp.ir ثبت و به تایید سازمان حفاظت محیط‌زیست برسد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شهریار با اشاره به اثرات سوء محیط‌زیستی این پسماندها خاطرنشان کرد: این زباله‌ها قادر به آلوده کردن منابع آبی هستند و موجب آلودگی خاک و هوا نیز می‌شوند و باید به‌طور اصولی و دقیق مدیریت شوند. 

براساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران، پسماندهای صنعتی، پسماندهای ناشی از فعالیت‌های صنعتی هستند و شامل موادی می‌شوند که در فرآیند تولید بی‌مصرف هستند یا به دورریز می‌شوند؛ از جمله این مواد می‌توان به روغن‌ها، حلال‌ها، پسماندهای فلزی، مواد شیمیایی و لجن‌های صنعتی اشاره کرد که می‌توانند جامد، نیمه‌جامد یا مایع باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز