خبرگزاری کار ایران

اولین پست برق مستقل خط ۶ مترو راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۹۶۱

پست برق فشار قوی کیانشهر به عنوان نخستین پست برق مستقل خط ۶ متروی تهران راه‌اندازی شد. این پست، یکی از ۳ پست برقی است که برای تامین کل برق مورد نیاز خط مذکور، طراحی و ساخته شده است.

به گزارش ایلنا، پست برق جنوبی خط ۶ متروی تهران به ظرفیت ۵۰ مگاوات با حداکثر استفاده از تولیدات داخلی و براساس به‌روزترین سیستم‌های اتوماسیون صنعتی در موضوعات کنترل و حفاظت، روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه سال ۱۴۰۲ با حضور محسن هرمزی، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران راه‌اندازی شد. خط انتقال نیروی این پست به طول ۳۲۰۰ متر، مجهز به دو مدار است تا در صورت خروج یکی از مدارها از سرویس، مدار دیگر انرژی ورودی پست را تامین کند. 

با بهره‌برداری از نخستین پست برق مستقل خط ۶ مترو، نه‌تنها منبع پایدار و مطمئن تامین نیروی حرکت قطارها و برق شبکه داخلی ایستگاه‌های این خط فراهم شده است، بلکه افتتاح ایستگاه‌های باقیمانده خط ۶ نیز با اطمینان خاطر بیشتری صورت خواهد گرفت. البته برای خط مذکور ۳ پست برق طراحی شده است که پست‌های بعدی هم باید به مرور زمان ساخته و راه‌اندازی شوند.

براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، هزینه صورت‌گرفته برای احداث پست برق جنوبی خط ۶ و همچنین خط انتقال نیرو از پست برق مشیریه تا پست کیانشهر، در مجموع ۳۷۰ میلیارد تومان بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز