خبرگزاری کار ایران

تحقق پیش‌نیاز افتتاح ایستگاه‌های باقیمانده قطعه شمالی خط ۶ مترو

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۱۶۰

پست برق جنوبی خط ۶ مترو (موسوم به پست فشار قوی کیانشهر) به عنوان نخستین پست برق مستقل و اختصاصی این خط، به‌زودی افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری می شود. این امر به معنای تحقق یکی از مهمترین پیش‌نیازهای افتتاح ایستگاه‌های باقیمانده قطعه شمالی خط ۶ در سال جاری است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، عباس فتحعلی‌پور، سرپرست مجری خط ۶ متروی تهران پمن اعلام مطلب فوق گفت: به موجب تلاش‌های صورت‌گرفته در چند ماه اخیر و اتمام عملیات کابل‌کشی داخل تونل خط ۶ پست برق جنوبی این خط که از پست اصلی و مهم مشیریه (متعلق به برق منطقه‌ای تهران) تغذیه می‌شود و برق ۶۳ کیلوولت را به برق ۲۰ کیلوولت تبدیل می‌کند، به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؛ این پست برق نخستین منبع تامین نیروی برق اختصاصی و مستقل خط ۶ به حساب می‌آید و در ادامه باید ۲ پست برق دیگر نیز برای تامین کل برق مورد نیاز خط مذکور راه‌اندازی شود. پست برق کیانشهر براساس فناوری GIS ساخته شده و در نتیجه، فضای اشغال‌شده توسط آن نسبت به نمونه‌های قبلی ۷۰ درصد کاهش یافته است.

سرپرست مجری خط ۶ ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد تجهیزات استفاده‌شده در این پست برق از محصولات داخلی بوده و تمام اقدامات مهندسی، نصب و اجرای آن توسط متخصصان ایرانی صورت پذیرفته است.

فتحعلی‌پور با اشاره به هزینه ۲۸۵ میلیارد تومانی روند ساخت و راه‌اندازی پست برق جنوبی خط ۶، اهمیت بهره‌برداری از آن را در تاثیرش بر افتتاح بدون اشکال ایستگاه‌های قطعه شمالی این خط متذکر شد و ادامه داد: به این ترتیب با ضریب اطمینان بالا می‌توان برای تامین برق ایستگاه‌های در حال تکمیل خط ۶ برنامه‌ریزی کرد. البته بهره‌برداری از پست برق شمالی خط ۶ نیز در دستور کار قرار داشته و مقدمات مربوط به تکمیل نواقص و راه‌اندازی آن در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز