خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اعلام کرد:

تغییر نحوه عقد قراردادها با پیمانکاران خدمات شهری و رفت‌وروب تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۸۹۰

نشست مدیرعامل و مدیران سازمان مدیریت پسماند با پیمانکاران خدمات شهری و رفت‌وروب پایتخت در سالن جلسات طبقه هفتم شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست رضا محمدی برنامه‌ها و اولویت‌های تازه شهرداری تهران در خصوص فهرست‌بهای جدید و تاثیرات مترتب بر قراردادها ناشی از این تغییرات و همچنین تغییر در نحوه پیمان‌ها و قراردادهای رفت و روب را اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: در وضع موجود، سالانه بیش از ۱۵۰ قرارداد برای انجام ماموریت‌های تنظیفی، جمع‌آوری، انتقال و پردازش پسماند در شهرداری تهران منعقد می‌شود.

مسئول طرح یکپارچه نگهداشت و تنظیف شهر تهران ادامه داد: در برنامه تحولی پیش‌رو، تعداد قراردادهای تنظیف و مدیریت پسماند به‌صورت تجمیع موضوعی و جغرافیایی به نحوی برنامه‌ریزی شده است که هر منطقه صرفا دارای یک پیمان جامع تجمیعی باشد.

محمدی با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری پیمانکارانی که سابقه و تجربه خوبی در خدمات‌رسانی و رفت و روب شهر تهران دارند، با سازمان مدیریت پسماند در فرآیند تنظیم قراردادهای جدید دارند، افزود: در کنار بازطراحی قراردادها، در راستای تسهیل‌گری حضور پیمانکاران و ارتقا سطح رقابت نیز مدلی طراحی شده است تا حین استمرار نظام رتبه‌بندی، فرآیند تسهیل‌گری فراهم شود تا همه پیمانکارانی که در حال حاضر در این حوزه فعالیت دارند و یا تجربه فعالیت سنوات گذشته را با کارفرمایی شهرداری تهران دارند، بتوانند به صورت جداگانه یا ترکیب و تلفیق چند شرکت در این مناقصات شرکت کنند. مجموع این تغییرات به سود شهر و شهروندان خواهد بود و به پاکیزگی بیشتر شهر کمک می‌کند.

در ادامه این نشست، حبیب پوش‌‌پارس، معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در تشریح تغییرات پیمان‌ها گفت: قراردادهای مدنظر در برنامه تحول در دو مولفه تجمیع خواهندشد. تجمیع جغرافیای پیمان از ناحیه‌محور به منطقه‌محور و تجمیع موضوعات تنظیف و رفت‌وروب، جمع‌آوری پسماند تر و جمع‌آوری پسماند خشک در یک پیمان واحد، جزو تغییرات اساسی در قراردادهای جدید خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این که بعد از سال‌ها برای نخستین بار سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تدوین و ابلاغ فهرست‌بهای رسته پسماند اقدامات مناسبی را انجام داده است، لذا برآورد قراردادهای مذکور به‌صورت حجمی و نحوه قیمت‌گذاری این پیمان منطبق بر فهرست‌بهای ابلاغی صورت خواهد گرفت.

براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، معاون برنامه‌ریزی این سازمان در پایان یادآور شد: فرآیند مناقصات قراردادهای مذکور مناطق ۲۲گانه در مهرماه انجام می‌شود و همزمان با شروع قراردادهای جدید، سه نرم افزار کاربردی شامل سامانه صورت وضعیت الکترونیک جدید شهر تهران، سامانه توزین جدید و اپلیکیشن جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک به نام «نوماند» نیز فعال خواهند شد تا به مدیریت جامع و بهینه پسماند شهر تهران کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز