خبرگزاری کار ایران

کنترل لایه به لایه جمعیت از مأموریت‌های مهم پلیس پیشگیری در اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۰۸۹

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به مأموریت این پلیس تخصصی در راهپیمایی اربعین گفت: یکی از مأموریت‌های مهم پلیس پیشگیری در طول ایام اربعین حسینی (ع)، کنترل لایه به لایه جمعیت در جهت حفظ امنیت است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر در تشریح مأموریت‌های متنوع پلیس پیشگیری فراجا در سطح کشور اظهار داشت: پلیس پیشگیری فراجا این افتخار را دارد که از مرز تا مرکز در پاسگاه‌های مرزی و کلانتری‌ها در حال انجام وظیفه و ایفای نقش در جهت تأمین امنیت مردم باشد. 

وی با تأکید بر تحقق شعار امنیت مردم‌پایه افزود: مقوله امنیت یک مقوله چندوجهی است و همه دستگاه‌ها باید در جهت تولید و حفظ این نعمت الهی با یکدیگر مشارکت و هم‌افزایی لازم را داشته باشند. 

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به همکاری‌های رده‌های مختلف پلیس در جهت تولید و حفظ امنیت، بیان داشت: در حال حاضر پلیس‌های تخصصی در سطح کشور در مأموریت‌های گوناگون به ایفای نقش می‌پردازند و به نوعی در اجرای مأموریت‌های خود به حوزه کلانتری و پاسگاه‌ها مرتبط هستند، لذا همکاری بین این رده‌ها در جهت حفظ مقوله چندوجهی امنیت اجتناب‌ناپذیر است. 

بنی‌اسدی‌فر با اشاره به وسعت، شرح وظایف و مأموریت‌های محوله پلیس پیشگیری فراجا در سطح کشور، گفت: سیاست‌گذاری در حوزه کلانتری و پاسگاه‌های کشور یکی از وظایف و مأموریت‌های پلیس پیشگیری است و در این راستا، پلیس فرودگاه، پلیس راه‌آهن و یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی و دولتی کشور نظیر یگان انتظامی صدا و سیما، میراث فرهنگی، محیط‌زیست و ... همچنین یگان‌های امداد که وظیفه پشتیبانی عملیاتی کلانتری و پاسگاه‌ها را برعهده دارند، زیر نظر پلیس پیشگیری فراجا در حال اجرای مأموریت‌های خود هستند. 

وی با مهم خواندن مأموریت پلیس پیشگیری در مناسبت‌های ویژه بخصوص ایام اربعین حسینی (ع)، اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های مهم پلیس پیشگیری در طول ایام اربعین، کنترل لایه به لایه جمعیت در جهت حفظ امنیت مردم و زوار سرور و سالار شهیدان در این ایام است. 

این مقام انتظامی با تأکید بر این که پلیس پیشگیری موظف به برقراری امنیت محورهای مواصلاتی است، به موضوع پیشگیری از سرقت در ایام اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت:  پیشگیری از سرقت در ایام اربعین یکی از موضوعاتی است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود، چراکه زائران در این ایام در حال و هوای معنوی خود هستند و توجه کامل به اموال همراه خود ندارند و معمولا سارقان و سودجویان که مترصد چنین شرایطی خواهند بود، از این مسئله سوءاستفاده می‌کنند. 

رئیس پلیس پیشگیری فراجا در پایان با اشاره به عملکرد پلیس پیشگیری در اربعین حسینی (ع) سال گذشته، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق خطوط هوایی و حدود ۶۰۰ هزار زائر نیز از طریق راه‌آهن در ۱۷ ایستگاه کشور به مقصد کشور عراق و شهرهای مرزی ایران اسلامی منتقل شدند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز