خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته کنکور در ۱۴۰۰ پایگاه آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۹۳۶

معاون وزیر وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی ۱۴۰۰ پایگاه انتخاب رشته کنکور در تمامی شهرستان‌ها، مناطق و نواحی کشور و ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته به تمامی داوطلبان کنکور خبر داد.

«اصغر باقرزاده» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تبریک به دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری که حائز شرایط انتخاب رشته شده‌اند، آنان را به حضور در پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش برای دریافت خدمات مشاوره انتخاب رشته تحصیلی توسط مشاوران و کادر تخصصی این حوزه دعوت کرد. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در همین رابطه عنوان کرد: طراحی مسیر زندگی تحصیلی – شغلی و انتخاب رشته دانشگاهی یکی از مهمترین مراحل زندگی دانش آموزان و داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور است. تصمیم گیری درست و انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی می‌تواند به رضایت و موفقیت در تحصیل، شغل و افزایش سطح سلامت روانشناختی و موفقیت در زندگی منجر شود. 

باقرزاده ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم ما در وزارت آموزش و پرورش، برنامه ریزی به منظور ارائه خدمات مشاوره تحصیلیِ انتخاب رشته به دانش آموزان پایه دوازدهم و داوطلبان ورود به دانشگاه است. به همین منظور در حوزه مشاوره این اداره کل، ۱۴۰۰ پایگاه تخصصی انتخاب رشته کنکور با حضور مشاوران متخصص در حوزۀ تحصیلی و انتخاب رشته کنکور راه اندازی شده است که در فضای امن مدارس و مراکز مشاوره آموزش و پرورش با کادر تخصصی مشاوران مورد اعتماد و تایید صلاحیت شده از سوی آموزش و پرورش، مشغول ارائه خدمات به دانش آموزان و خانواده‌های آنان خواهند بود. 

او افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های دریافت خدمات مشاوره به نحوی است که باعث می‌شود خانواده‌های دانش آموزان و داوطلبان کنکور به ویژه در مناطق محروم کشور تحت فشار اقتصادی قرار گیرند، وزارت آموزش و پرورش به دنبال ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته به دانش آموزان و داوطلبان و تعدیل مشکلات خانواده‌های آنان است. لذا ما در دفتر مشاوره، این امکان را برای تمامی دانش آموزان و داوطلبان کشور فراهم ساخته‌ایم که در تمامی شهرستانها، مناطق و نواحی کشور، خدمات مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته کنکور از طریق پایگاه‌های دایر شده در مدارس معین و مراکز مشاوره آموزش و پرورش دریافت کنند. 

باقرزاده تاکید کرد: در هر شهرستان، منطقه و ناحیه حداقل ۲ پایگاه انتخاب رشته وجود دارد، که در مدارس مجهز و دارای شرایط مطلوب و مراکز مشاوره شهرستان / منطقه / ناحیه راه اندازی شده است و به دانش آموزان و داوطلبان کنکور دختر و پسر که به دنبال دریافت خدمات مشاوره انتخاب رشته هستند، خدمات تخصصی ارائه می‌کنند. لازم به ذکر است که آموزش و پرورش طی ساز و کاری مشخص، از تلاش‌های مدیران محترم مدارس در معرفی دانش آموزان و داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها به این پایگاه ها، تقدیر و تشکر به عمل خواهد آورد. 

معاون وزیر در ادامه اضافه کرد: خدماتی همچون ارائه جلسات مشاوره فردی و گروهی انتخاب رشته و دستیابی به فرم نهایی اولویت بندی، ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی، علائق و استعدادهای داوطلبان با استفاده از آزمون‌های استاندارد الکترونیکی، استفاده از نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی در پایگاه‌های آموزش و پرورش به داوطلبان ارائه می‌شود و انتظار می‌رود مسئولین پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش با حضور در مدارس و برگزاری جلسات راهنمایی و مشاوره گروهی با حضور دانش آموزان پایه دوازدهم و والدین آنان، اطلاع‌رسانی مناسب را انجام دهند. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تولید برنامه تلویزیونی بروپی کارت ۲ با هدف کمک به فرآیند انتخاب رشته دانش آموزان و داوطلبان کنکور خبر داد و عنوان کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی با همکاری روابط عمومی سازمان صدا و سیما برنامه برو پی کارت ۲ را در ۱۴ قسمت تولید کرده‌اند که از ۲۱ مردادماه روی آنتن شبکه امید خواهد رفت. در این برنامه که به صورت زنده پخش خواهد شد، اطلاعات مورد نیاز دانش آموزان و خانواده‌های آنان ارائه خواهد شد و با توجه به تغییرات کنکور و شرایط ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، ما از این ظرفیت برای اطلاع‌رسانی همگانی و کمک به ایجاد آرامش در دانش آموزان و خانواده‌ها بهره خواهیم برد. 

باقرزاده در پایان از تمامی مدیران مدارس، مسئولان ادارات آموزش و پرورش استان ها، شهرستانها، مناطق و نواحی سراسر کشور خواست نسبت به اطلاع‌رسانی پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش به دانش آموزان و داوطلبان انتخاب رشته کنکور و خانواده‌های آنان تمامی تلاش خود را به کار ببندند تا شاهد ارائه خدمات مطلوب انتخاب رشته به فرزندان این مرز و بوم و کمک به رشد و تعالی آنان و آبادانی ایران اسلامی در آینده نزدیک باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز