خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی:

دانش‌آموزان در اردوها باید زندگی کردن را آموزش ببینند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۵۵۹

معاون پرورشی و فرهنگی از واریز سرانه اردوی دانش آموزی مدارس ۱۱ استان خبر داد و گفت: دانش آموزان در اردوها باید زندگی کردن را آموزش ببینند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «اصغر باقرزاده» در نشست تخصصی معاونین پرورشی و فرهنگی استان‌ها در مشهد با اشاره به برگزاری اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت در مشهد گفت: هرگونه ارتباط دانش آموزان با قرآن مهم است اما انس با قرآن و مفاهیم آن مهم‌تر است و باید از مفهوم قرآن بهره ببریم. 

وی با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات آموزش و پرورش استان‌ها گفت: در آستانه بازگشایی مدارس نیازمند توجه بیشتر به مقوله سازماندهی نیروی انسانی، هدایت تحصیلی و برنامه تربیتی مدارس هستیم که به صورت مستقیم به این معاونت ارتباط دارد. 

معاون پرورشی و فرهنگی با تبیین برنامه‌ها گفت: بخشنامه‌ها طوری باشد که موازی کاری نکنیم، حتما جایی برای نماز ولو کوچک در مدارس وجود داشته باشد، در طراحی برنامه‌ها هویت‌های مختلف بچه‌ها باید در نظر گرفته شود. مانند تشکل‌های دانش آموزی؛ هر دانش آموز فقط عضو یک تشکل شود و در آن نقش آفرینی داشته باشد. 

باقرزاده گفت: وزیر آموزش و پرورش در یکی از جلسات خود تایید کرده‌اند همه برنامه‌های پرورشی فقط باید با محوریت معاونت پرورشی و فرهنگی برنامه‌ریزی شود تا تداخلی در این بین اتفاق نیفتد. 

وی همچنین از واریز سرانه اردوی مدارس ۱۱ استان خبرداد و گفت: با برنامه ریزی مناسب جهت ساماندهی اردوها کاری کنیم که دانش آموزان در اردوها زندگی کردن را آموزش ببینند. 

معاون پرورشی و فرهنگی در پایان گفت: به زودی با رفع مشکلات نهضت ملی غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان به صورت رسمی این برنامه به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز