خبرگزاری کار ایران

تشکیل قرارگاه مشترک تولید علم و فناوری بین وزارتخانه‌های بهداشت و علوم

کد خبر : ۱۳۸۵۸۴۲

در نشست مشترک معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با معاون پژوهشی وزارت علوم، پیشنهاد تشکیل قرارگاه مشترک تولید علم و فناوری میان دو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم و تحقیقات به منظور ارتقای تولید علم و فناوری در کشور توسط معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مطرح شد. 

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یونس پناهی، با بیان اینکه راه اندازی قرارگاه مشترک تولید علم و فناوری همه بازیگران این عرصه را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه مشترک انتظار می‌رود چالش‌ها و راهکارهای این حوزه با مشارکت تمامی فعالان و بازیگران این عرصه بررسی شود و با بسیج ظرفیت‌های موجود در جهت رشد و ارتقای تولیدات علمی گام‌های موثری در کشور برداشته شود. 

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم نیز با استقبال از این پیشنهاد، عنوان کرد: با بسیج ظرفیت‌های موجود می‌توان به رفع بسیاری از مشکلات و مسائل کشور در جهت رسیدن به مرجعیت علمی امیدوار بود. 

پناهی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه دستیابی به مرجعیت علمی متدولوژی دارد و روشمند است، تصریح کرد: تولید علم و فناوری در امتداد یکدیگر قرار دارند. رشد فناوری بدون توجه به تولیدات علمی میسر نخواهد شد بنابراین باید با ایجاد روحیه همدلی، هر نهاد و سازمانی را که در جریان تولید علم در کشور سهمی دارد، به کار گرفته و متناسب با توانمندی، زیرساخت ها، هزینه‌ها و درآمدهایشان ماموریت‌های مختلف به آن‌ها سپرده شود. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، تهدیدات نظام سلامت در کشور شناسایی و احصا شده است، عنوان کرد: لیست این تهدیدات که رسیدگی به آن جزو اولویت‌ها و نیازهای کشور است، به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی ابلاغ شده است و اکنون نیز این آمادگی وجود دارد تا اطلاعات موجود در اختیار سایر نهادها هم قرار داده شود تا با توجه به امکانات، دانش و ظرفیت‌های موجود برای هر یک راهکاری پیشنهاد شود. 

پناهی با اشاره به اینکه اثرات ایجاد فضای علمی پویا و امیدبخش به کل کشور تسری می‌یابد، بیان کرد: ایمان، ایجاد روحیه و فضای مثبت علمی از دانشگاه‌ها آغاز و به آحاد جامعه تسری می‌یابد. توصیه می‌شود با ارائه کمک هزینه‌های پژوهشی و افزایش حمایت‌های موجود، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلف به منظور فرهنگ‌سازی و با محوریت امیدبخشی در دستور کار قرار گیرد تا اعضای هیات علمی و دانشجویان پویا و فعال شوند. 

در این نشست که با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم و جمعی از مدیران وی برگزار شد، بر برگزاری جلسات دوره‌ای با هدف همکاری جهت بررسی و توسعه تحقیقات و فناوی در کشور توافق به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز