خبرگزاری کار ایران

استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی پزشکی در پیشبرد اهداف وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۶۹۷

معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی بر استفاده از ظرفیت انجمن های علمی در پیشبرد اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل باقری فرد در نشست رؤسای انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت گفت: ضمن استفاده از نظرات انجمن های علمی، باید از ظرفیت بوردهای تخصصی و انجمن ها در پیشبرد اهداف وزارت بهداشت در ابعاد آموزشی، پژوهشی و بهداشت و درمان بهره برداری شود.
 
وی گفت: انجمن های علمی دارای هویت مستقل هستند، بنابراین باید در کنار بوردهای تخصصی از نظرات علمی آنها استفاده شود و در کمیته های تخصصی وزارت بهداشت حضور یابند.
 
در ادامه دبیر کمیسیون انجمن های علمی  گروه پزشکی وزارت بهداشت گزارشی از وضعیت و جایگاه انجمن های علمی و فعالیت های دبیرخانه کمیسیون ارائه کرد و افزود: 201 انجمن علمی گروه پزشکی دارای پروانه تاسیس هستند که از این تعداد، 57 انجمن مربوط به علوم پایه، 77 تا علوم بالینی، 8 داروسازی، 15 دندان پزشکی و 45 انجمن بین رشته ای است.
 
سید فخرالدین حجازی با اشاره به این نکته که مجوز تاسیس جامعه های پزشکی در سال 1370 از سوی شورای انقلاب فرهنگی دریافت شد، افزود: تعداد جامعه‌های علمی مصوب 6 مورد است و 24 رئیس هیئت مدیره ها از بانوان هستند.
 
وی با بیان این مطلب که یکی از اهداف دبیرخانه کمیسیون، سازماندهی و نظم دهی ساختار انجمن ها است، افزود: 179 انجمن های علمی گروه پزشکی فعال و 22 انجمن غیر فعال هستند و از ‌شروع دولت سیزدهم، 81 فقره انتخابات الکترونیک و 186 مجمع مربوط به انجمن های علمی برگزار شده است.
 
حجازی خاطر نشان کرد: ارزشیابی و اعتبار بخشی انجمن های علمی گروه پزشکی از سال 1398 به صورت الکترونیک انجام شده و در این ارزیابی 7 شاخص آموزش، پژوهش، برون سازمانی، تشکیلات، اعضا، مدیریتی و شاخص مالی قابل توجه است.
 
وی با تاکید بر تبادل تجربیات و تقویت تعاملات بین انجمن های علمی، تصریح کرد: بازنگری اساسنامه انجمن های علمی،
مهم ترین رویداد در طی یکسال گذشته بوده و به منظور ساختار مند کردن ارتباطات، سامانه مکاتبات انجمن های علمی راه اندازی شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز