خبرگزاری کار ایران

رونمایی از تندیس «شیخ شهید» در بزرگراه شیخ فضل الله نوری

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۱۶۲

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران از رونمایی تندیس «شیخ شهید» همزمان با سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری در ابتدای بزرگراهی به همین نام در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، مجید قادری با بیان این که تکریم مفاخر و چهره‌های نام‌آشنا در حوزه‌های مختلف از وظایف سازمان زیباسازی است، از رونمایی تندیس «شیخ شهید» همزمان با سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری در ابتدای بزرگراهی به همین نام در پایتخت خبر داد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران ادامه داد: نصب تندیس، سردیس و المان مرتبط با چهره‌های ملی و مذهبی در فضای شهری، تاثیر به‌سزایی در انتقال مفاهیم ارزشی جامعه بـه شهروندان دارد و همچنین باعث هویت بخشیدن به فضاهای شهری خواهد شد. 

وی افزود: در همیـن ارتبـاط سـاخت تندیس شـیخ فضـل الله نوری در دسـتور کار سـازمان زیباسـازی قرار گرفت. این تندیس توسـط مجسمه‌سـاز حمیدرضـا صـادق‌زاده، هنرمنـد جـوان کاشـانی طراحـی و اجـرا شـده اسـت.

گفتنی است؛ تندیس «شـیخ شهید» در مقیـاس ۱.۵ برابری انـدازه واقعـی و بـه ارتفـاع ۲۵۵ سـانتی‌متر از جنـس فایبـرگلاس بـا پتینـه برنـز ساخته شده و همزمان با سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری در ابتدای مسیر جنوب به شمال بزرگراهی به همین نام در پایتخت جانمایی و نصب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز