خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

رگبار و رعد و برق در شمال و شمال غرب کشور/ هشدار نارنجی برای سواحل جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۵۴۶

سازمان هواشناسی ضمن صدور هشدار نارنجی برای سواحل جنوبی درباره طوفانی شدن خلیج فارس و دریای عمان، از رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌های شمال و شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. بیشترین بارش‌های امروزی برای اردبیل و نیمه شرقی آذربایجان شرقی است.

این وضعیت فردا با شدت کمتر در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی شده است. روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در برخی مناطق شمال استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

از امروز تا یکشنبه آینده در برخی ساعات سرعت وزش باد در برخی مناطق جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور افزایش می‌یابد و باعث خیزش گرد و خاک در استان‌های خوزستان، غرب ایلام و غرب کرمانشاه می‌شود. امروز خلیج‌فارس و شنبه و یکشنبه دریای عمان مواج است.

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای سواحل جنوبی کشور

توصیف سامانه: افزایش وزش باد جنوب شرقی و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: اوایل وقت شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۳۱

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۲

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد تا محدوده ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱تا ۲متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراساحل.

منطقه اثر: دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس.

شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۳۱:  دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان.

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۱: دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان.

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۲: دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراساحل.

توصیه: اجتناب از فعالیت‌های شنا وغواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز