خبرگزاری کار ایران

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در ۵ استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۴۵۵

سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی برای ۵ استان، از بارش باران، رعد و برق و وزش باد در نوار شمالی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و مناطقی از اردبیل رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد باد رخ می‌دهد. 

فردا ضمن تشدید بارش‌ها در مناطق یادشده، گستره بارش‌ها گیلان و غرب مازندران را نیز در برمی‌گیرد. دوشنبه برای نوار شمالی کشور رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه دارد و روز چهارشنبه نیز در سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

پدیده غالب طی ۵ روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک است. در این مدت به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر یکشنبه تا سه‌شنبه در مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید روی می‌دهد که در برخی از این مناطق همراه با گرد و خاک خواهد بود.

روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز دریای خزر و طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: بعد از ظهر شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ 

زمان پایان: بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲

نوع مخاطره: رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲: شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی.

یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲: نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و غرب گیلان.

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲: نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران.

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲: گیلان، مازندران.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز