خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی فراجا خبر داد:

توقیف محموله سنگین مواد مخدر در درگیری مسلحانه در مرز سراوان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۷۷۹

فرمانده فراجا از کشف یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدعلی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با قاچاق مواد مخدر در طول نوار مرزی، مرزبانان استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی شهرستان سراوان مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی موضوع را به صورت وی‍‍ژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از چندین شبانه‌روز کار گسترده اطلاعاتی مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی‌شده جهت انتقال محموله مواد مخدر مشخص شد و مرزداران در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای طرح مهار و استقرار کمین‌های هدفمند منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سوداگران مرگ زمانی که در کمین و محاصره مرزداران قرار گرفتند، اقدام به تیراندازی کردند و پس از درگیری مسلحانه سنگین با توجه به اتخاذ مناسب تاکتیک‌های عملیاتی دقیق از طرف مرزداران، سوداگران مرگ در دستیابی به اهداف شوم شان ناکام ماندند.

گودرزی ادامه داد: مرزداران در این عملیات موفق شدند، ضمن دستگیری یک قاچاقچی و توقیف سه دستگاه خودرو، یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۹۵۵ کیلوگرم تریاک و ۳۴۵ کیلوگرم حشیش و ۱۵۰۰ عدد فشنگ جنگی و یک قبضه سلاح جنگی را کشف کنند.

وی با بیان این که مجموعه فرماندهی مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت پایدار جهت انجام فعالیت‌های قانونی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... در مناطق مرزی فعال است، اظهار داشت: مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر با جدیت از سوی این مجموعه دنبال می‌شود و با توجه به تعامل مطلوب و تنگاتنگ مرزنشینان و دستاوردهای فرماندهی مرزبانی، نقش بی‌بدیل مرزنشینان در ارتقای امنیت پایدار مرزی بسیار ضروری و حائز اهمیت است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز