خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:

مصائب اهل بیت(ع) باید به‌درستی و با روح حماسه برای مخاطب بیان شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۰۰۶

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: یقینا یکی از ابزارهای مناسب برای نورانی کردن ذهن‌ها و دل‌ها همین هیئت‌ها، مداحی‌ها و روضه‌خواندن‌هاست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در نشست تخصصی، معرفتی، توجیهی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) انتظامی کشور گفت: شهدا آقایان عالمند. شهدای کربلا، آقایان شهدای این عالمند و امام حسین (ع) هم سید الشهدای تمام شهدای عالم است و اولین کسی که برای امام حسین (ع) روضه خوانده است، شخص نبی مکرم اسلام (ص) است و بالاترین مقتلی که امام معصوم (ع) به آن پرداخته در زیارت ناحیه مقدسه توسط امام عصر(ع) است.

وی افزود: یقینا یکی از ابزارهای مناسب برای نورانی کردن ذهن‌ها و دل‌ها همین هیئت‌ها، مداحی‌ها و روضه‌خواندن‌هاست. در واقع باید شما جامعه مداحی، محرم را به واسطه خواندن مقتل‌ها و روضه‌ها وسیله معرفت مخاطبان خود کنید.

حجت‌الاسلام ادیانی ادامه داد: مداح اهل بیت (ع) باید مصائب اهل بیت را به‌درستی و با روح حماسه برای مخاطب خود بیان کند، چراکه حماسه یعنی عاشورا و عاشورا یعنی حماسه.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا تاکید کرد: جامعه مداحی در مجموعه انتظامی باید نیازهای واقعی انتظامی را شناسایی و بر اساس آن ها مداحی های خود را بسازد. نیاز امروز انتظامی عدالت است، برخورد حکیمانه است و باید مداح انتظامی ارزش‌هایی که مجموعه انتظامی کشور برای آنها می جنگد و دفاع می‌کند را در اشعار و روضه های خود تبیین کند و حرارت دل مومنین را با نیازهای اجتماعی امروز و صف‌بندی و جبهه بندی جامعه و نیازهای واقعی و حقیقی انتظامی ترکیب نماید و شور و شعور را با هم برانگیزد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز