خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان منابع طبیعی:

پیوست‌های زیست‌محیطی باید اولویت اجرای طرح‌های عمرانی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۶۴۲

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی گفت: پیوست‌های زیست‌محیطی باید اولویت اجرای طرح‌های عمرانی باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، حسن وحید در نشست شورای مدیران ستادی که در استان فارس برگزار شد، با اشاره به اولویت‌بندی طرح‌ها برای مردمی کردن طرح‌های حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی، اضافه کرد: با مشارکت مردم در این عرصه‌ها بسیاری از مسائل حقوقی و مشکلات  اجتماعی و اقتصادی برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر افزایش پروژه‌های آبخیزداری برای احیای عرصه‌های منابع طبیعی، افزود: به دنبال این هستیم که با اجرای پروژه‌های آبخیزداری و مشارکت مردم در راستای احیا و نگهداشت عرصه ها به ویژه اراضی بیابانی و مناطق جنگلی آسیب‌دیده گام برداریم.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان این که اساس کار در این سازمان، حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی است، اظهار کرد: معیشت مردم و بهره‌برداران وابسته به منابع طبیعی بوده و سهیم کردن آنان در منافع حوضه‌های آبخیزداری به معنای مشارکت واقعی مردم در حفاظت از این عرصه‌ها است.

وحید همچنین از استان فارس به عنوان دانشگاه منابع طبیعی کشور یاد و خاطرنشان کرد: این استان به لحاظ داشتن  پشتوانه و بدنه علمی کارشناسی از استان‌های سرآمد کشور است که امیدواریم این موضوع در تعامل با مردم منشأ حرکت‌های پرشتاب به سمت اهداف سازمانی در حفاظت از این عرصه‌ها شود.

معاون آبخیزداری، امورمراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی، همچنین به چالش‌های اساسی در حوزه منابع طبیعی اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر روند تخریب منابع طبیعی به گونه‌ای است که با پدید آمدن بحران‌هایی از جمله نبود آب، فرسایش خاک و از بین رفتن رویشگاه‌های جنگلی روزبه‌روز شاهد زوال زودهنگام منابع طبیعی هستیم.

وحید همچنین بر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدیریتی در عرصه‌های منابع طبیعی، به‌ویژه ساماندهی و مدیریت صحیح کانون‌های بیابانی، احاله مدیریت ایستگاه‌های تولید بذر و نهال با رعایت زیرساخت‌های فنی، علمی و اصولی و استفاده از پتانسیل گیاهان دارویی و نیز نظارت مستمر بر تجدید ممیزی‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: نظارت در اجرای طرح‌ها باید به صورت دقیق و قوی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز