خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مراتع سازمان منابع طبیعی:

۲.۵ برابر ظرفیت در مراتع کشور، چرای دام انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۹۴۶

مدیرکل امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به تعلیف و چرای ۸۰ میلیون واحد دامی در مراتع آن را ۲.۵ برابر ظرفیت اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، ترحم بهزاد میزان مساحت عرصه‌های طبیعی کشور را ۱۳۴ میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۷ میلیون هکتار جنگل، ۳۲.۵ میلیون هکتار بیابان و ۸۴.۵ میلیون هکتار مرتع است. 

بهزاد با بیان این که ۷.۲ میلیون هکتار از مراتع جزو مراتع متراکم به شمار می‌رود، افزود: ۲۱ میلیون هکتار از مراتع نیمه‌متراکم و ۵۶ میلیون هکتار از مراتع فقیر است.

مدیرکل امور مراتع سازمان منابع طبیعی با بیان این که هرگونه بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی باید در قالب طرح صورت گیرد، اظهار داشت: شناسایی بهره‌برداران ذی‌صلاح و صدور پروانه چرا از جمله اقدامات لازم در این خصوص است.

مدیرکل امور مراتع سازمان منابع طبیعی از ممیزی ۸۲ میلیون هکتار از مراتع کشور خبر داد و گفت: بیش از ۴۲ هزار سامانه عرفی نیز شناسایی شده و ۳۸۲ هزار فقره پروانه چرا واگذار شده است و ۶.۵ برابر جوامع انسانی در مراتع حضور دارند.

بهزاد با بیان این که ۹۳۷ هزار خانوار از مراتع کشور بهره‌برداری می‌کنند، گفت ۳۸ میلیون واحد دامی به مدت ۷ ماه از مراتع می‌تواند استفاده کنند، در حالی که اکنون ۸۰ میلیون واحد دامی در عرصه‌های مرتعی حضور دارند که ۲.۵ برابر ظرفیت مراتع است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز