خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تمام نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جامعه به آرمان‌های ایرانی و اسلامی پایبند است/ «عفاف و حجاب» انتخاب همیشه ایرانیان بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۵۱۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که موضوع عفاف و حجاب انتخاب همیشه جامعه عفیف ایرانی بوده است، گفت: تمامی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جامعه ایرانی به هویت و آرمان‌های ایرانی و اسلامی پایبند است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز در هشتمین همایش ملی «چادرهای آسمانی» که به مناسبت «روز عفاف و حجاب» در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: موضوع عفاف و حجاب تاریخی و انتخاب همیشه جامعه عفیف ایرانی بوده است. ما هرجای دنیا حاضر می‌شویم، با سری بلند و برافراشته از تمدن چندهزار ساله صحبت می‌کنیم و وقتی به ویژگی این تمدن چند هزار ساله اشاره می‌کنیم، زندگی عفیفانه و پوشش محجبانه بخش مهم آن است که به آن افتخار می‌کنیم.

وی افزود: اگرچه اسلام عزیز مناسک مهمی را به مساله حجاب اضافه کرد، اما میراث تاریخی ایران نشان تاریخی بودن و اصیل بودن انتخاب حجاب برای ایرانیان و بخصوص بانوان است. در زیر چتر اسلام جایگاه زن نقشی موثر به خود گرفت و زنان در پرتو اسلام پذیرا و ایفاگر نقش اجتماعی شدند، در مقابل این تمدن، تمدن غرب وجود دارد که در ذات خود برهنگی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وقتی غرب وارد تمدن اسلامی شد، در اولین ایستگاه موضوع عفاف و حجاب را مورد حمله قرار داد که این حمله قدمت ۲۰۰ ساله دارد و هنوز هم ادامه دارد. در نخستین کتب نویسندگان غرب چند مورد را عامل عقب‌ماندگی ایران می‌دانند که در صدر آن مساله حجاب است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در همین ۲۰۰ سال در اوج همه تهاجم مغرب‌زمین و افسران این تهاجم، زنان همیشه در میدان برای مقابله با این مساله بوده اند، در مشروطه زنان عفیفه ما با حفظ تمامی موازین شرعی در صف نخست اعتراضات بودند و به همین دلیل، غرب در دوره پهلوی نخستین مساله‌ای که به آن هجوم آورد، مساله حجاب بود.

وی در ادامه گفت: در دوران انقلاب اسلامی آنچه می‌بینیم در صدر بودن زنان عفیف در پاسداری استقلال سیاسی، فرهنگی و اسقلال اقتصادی ما بوده است. امروز جنگ ترکیبی تمام‌عیار دنبال شکاف در جامعه است در حالی که مردم ما اصیل در حوزه پوشش و پاسداری از حیا و عفاف هستند. عفاف و حجاب قلعه حفاظت از خانواده است و اگر این قلعه را فتح کنند خانواده ایرانی و اسلامی به طور کامل خواهد پاشید.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: گام اول تهاجم غرب برهنگی است. تمامی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جامعه ایرانی به هویت و آرمان‌های ایرانی و اسلامی پایبند است. امروز تمامی رسانه‌های جهان عظمت زنان عفیف ما را سانسور می‌کنند تا به اسطوره تبدیل نشوند و ما موظف هستیم با آگاهی از نقاط قوت و ضعف از تهاجم دشمن جلوگیری کنیم. نباید اجازه دهیم دشمن در برنامه ایجاد شکاف در میان جامعه موفق شود و برای این مساله باید با برنامه و شناخت همان‌طور که رهبری تاکید کرد پیش برویم.

وی در پایان تصریح کرد: ما با هرگونه انشقاق در جامعه مخالفیم، در مقابل عده‌ای که ممکن است ناآگاهانه دچار مشکل شوند و عده اندکی که قصد ایجاد انشقاق دارند، با تمامی توان انقلابی از ارزش‌های انقلاب دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز