خبرگزاری کار ایران

ارتباط موثر با افراد از طریق هنر لازمه پیشتازی در تحول است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۴۴۹

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: یکی از ابعاد هنر بودن یک دستاورد، آن است که خود فرد، از مشاهده یک واقعیت در جهان بیرونی به اوج احساس رسیده باشد و توانمندی انتقال احساس به دیگران را داشته باشد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، «الهام یاوری»، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در آیین اختتامیه دومین جشنواره هنری سمپاد گفت: هدف نخبگی خدمت به خداوند و خلق خداوند است و از این بابت که شما این هدف را می‌فهمید خدا را شاکریم. 

وی با تشکر از مربیان و معلمان حاضر در جلسه ادامه داد: دست معلمانمان را با تواضع و افتخار می‌بوسیم چرا که انسان به هرکجا که می‌رسد از مسیر زحمات معلمان است. 

یاوری با بیان این‌که هنرمند، واقعیت موجود در جهان بیرون را درک می‌کند و به‌خاطر هیجان این درک، تصمیم می‌گیرد با ابزاری که در اختیار دارد آن را به دیگران منتقل کند عنوان کرد: یکی از ابعاد هنر بودن یک دستاورد، آن است که خود فرد، از مشاهده یک واقعیت در جهان بیرونی به اوج احساس رسیده باشد و توانمندی انتقال احساس به دیگران را داشته باشد. 

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: هنرمند خوب توانمندی خود در درک واقعیت‌های جهان بیرونی و انتقال این احساسات را در خدمت حقیقت‌های بزرگ قرار می‌دهد، اما هنرمند بد به تقلید و اقتباس و حرف‌زدن برای پسند دیگران بسنده می‌کند. 

وی داشتن احساس پاک و سالم را از الزامات فعالیت هنری دانست و تصریح کرد: فردی می‌تواند احساسات پاک و قوی داشته باشد که از روح متعالی، پاک و خالص برخوردار باشد و برای رسیدن به چنین موهبتی باید با آدم‌های خوب نشست و برخاست کرد و آثار افراد خوب را خواند، دید یا شنید و مهم‌تر از همه این‌که خود را از آلودگی‌های دنیا حفظ کرد. 

یاوری اضافه کرد: هنرمند باید بتواند احساسات خود را به حقیقت‌های بزرگ گره بزند تا نتیجه کار او، مقطعی نباشد و برای این‌کار، لازم است عقل نیرومند و فرهیخته‌ای داشته باشد و در میان هنرمندانی که اعتقاداتشان در چارچوب اعتقادات ما نیست هم مشاهده می‌کنیم که هنرمندانی موفق‌تر هستند که ساعت‌های زیادی را صرف تفکر و اندیشه می‌کنند. 

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان توان انتقال احساسات حاصل از درک واقعیات بیرونی به سایرین را از دیگر ویژگی‌های هنرمند عنوان کرد و یادآور شد: انسان بدون توانایی ارتباط با دیگران، عقیم باقی می‌ماند و به اثرگذاری نمی‌رسد و در صورتی که مایل است پیشتاز تحول باشد باید دیگران را خوب بشناسد و زبان ارتباط با آن‌ها را خوب بداند. 

وی ایران را مجموعه بزرگی از آدم‌های متفاوت خواند و خاطرنشان کرد: دوست داشتن ایران، یعنی دوست داشتن تک تک این آدم‌ها و تلاش بی‌وقفه برای فهمیدن و شناختن آن‌ها و اگر ما ایران را خانه امید خود می‌دانیم باید برای رسیدن به این فهم تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز