خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

بسیج وارد عرصه تعلیم و تربیت شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۶۷۰

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: یکی از کارهایی که در حال حاضر بر زمین مانده است تعلیم و تربیت است. انتظار می‌رود در این عرصه نیز بسیج مانند همیشه وارد عمل شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، «الهام یاوری» در نشست شورای فرمانده هان بسیج حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، گفت: بسیج همواره در صحنه بوده است و در گذشته که دفاع مقدس را داشتیم در صحنه دفاع حضور داشتند و اکنون در عرصه‌های مختلف در حال فعالیت و حرکت‌های جهادی هستند. 

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در حال حاضر بر زمین مانده است تعلیم و تربیت است. انتظار می‌رود در این عرصه نیز بسیج مانند همیشه وارد عمل شود. 

یاوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرموده‌اند «ما اکنون در پیچ تاریخی مهمی قرار داریم.» 

وی ادامه داد: از این فرمایشات این گونه برداشت می‌شود که دنیای انسانیت علی رغم پیشرفت‌ها خلا معنایی دارد که زندگی پسا مدرن دوران خستگی انسان از خود است. 

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: ممکن است این نوع نگرش وارد فضای فکری ما نیز بشود مقدمات این نوع زندگی فروریختن حیات، عقل و اخوت مومنانه است که تلاش می‌شود در جامعه ما نیز این اتفاقات رقم بخورد. 

وی افزود: اما ایدئولوژی‌های متکی به خداباوری مانند اسلام و به ویژه مذهب تشیع یکی از راه‌های جلوگیری از ورود این نوع تفکر است. 

یاوری ادامه داد: یکی از بهترین تحلیل‌هایی که در مورد شکل‌گیری داعش خوانده‌ام مربوط به یک فرد غیر مسلمان و غیر خاورمیانه‌ای است که می‌گوید: دشمن مشاهده کرد که حزب الله توانست لبنان را از دست اسراییل آزاد کند و به همین واسطه محبوبیتی بین مسلمانان و حتی غیرمسلمانان پیدا کرد این نوع نگرش به عنوان یک تفکر خدا محور که به زندگی معنا می‌دهد و هدف ایجاد می‌کند، شناخته شد و اینها خواستند بدلی از این را تولید کنند. 

یاوری خاطر نشان کرد: برای تشکیل داعش تمام مولفه‌های شجاعت، خداباوری و تبعیت از سلسله مراتب ولایی را رعایت کردند اما روح اهل بیتی و ولایت مداری را از آن گرفتند و قدری جهالت به آن تزریق کردند تا داعش شکل گرفت. 

وی با اشاره به فداکاری سربازان گمنام و نامی چون شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تفکر داعش فروکش کرده است ولی این مسیر ادامه خواهد داشت و امروز تفکر بسیجی در این قالب شکل خواهد گرفت که به مصاف این تفکرات غیر انسانی بی‌معنا و پوچ گرایانه برود و بتوانیم نوجوانان و جوانان خودمان را حفظ کنیم. 

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایان گفت: بسیج اکنون اهمیت بسیار استراتژیکی برای کشور دارد و این تفکر بسیجی و البته با تعاریفی که رهبری از این قشر داده‌اند، می‌تواند تغییر اساسی و بنیادی در کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز