خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی:

تفاوتی میان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و سایر دانش‌آموزان نباید باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۲۸۹

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در آیین افتتاح پایگاه تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت با هدف استمرار و تداوم یادگیری دنبال می‌شود که این پایگاه‌ها به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کنند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، «حمید طریفی حسینی» با اشاره به این که دسترسی به آموزش در تمام مدارس استثنایی فراهم شده و در سطح بالاتری نیز برای تحقق عدالت و رشد استعدادهای دانش آموزان بر اساس توانمندی‌های آن‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: یکی از مصادیق فعالیت‌های تربیتی، پایگاه‌های تابستانی است. 

وی ارائه خدمات به دانش آموزان با نیازهای ویژه را حق آن‌ها و وظیفه آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: تلاش ما این است که با تغییر نگاه، تفاوتی میان دانش آموزان با نیازهای ویژه و سایر دانش آموزان نباشد تا برابری آموزشی و تربیتی را به طور کامل؛ محقق کنیم. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار «تربیت بدون توقف» در پایگاه‌های اوقات فراغت تابستان، خاطرنشان کرد: در تابستان به صورت ظاهری مدارس تعطیل است اما فرآیند تربیت توقف‌پذیر نیست و دانش آموزان در پایگاه‌های تابستانی خدمات تربیتی دریافت می‌کنند. فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت با هدف استمرار و تداوم یادگیری دنبال می‌شود که به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز کمک می‌کند. 

طریفی حسینی افزود: بر اساس قانون، همه دستگاه‌های مرتبط تکالیفی نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه دارند و حداقل برای۲۰ دستگاه در حوزه ورزش، تکالیفی مشخص شده است و امیدواریم با همدلی و همراهی که در مجموعه ارکان دولت ایجاد شده و با اهتمام مدیران مدارس، استفاده از ظرفیت‌های قانونی را داشته باشیم. 

وی با اشاره به این که اوقات فراغت ماموریت بین بخشی دستگاه‌های مختلف است، لذا امیدواریم منجر به خلق فرصت‌های متنوع یادگیری شود، گفت: معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، نگاه ویژه‌ای نسبت به حوزه استثنایی دارند و از آن به عنوان استان سی‌وسوم کشور یاد می‌کنند، به همین منظور، به جز پایگاه‌های تابستانی فعالیت‌های دیگری هم در حوزه پرورشی و فرهنگی، ویژه دانش آموزان و فرهنگیان مدارس استثنایی خواهیم داشت تا تابستان پرشوری را، هم در سطح مدرسه و هم بیرون از مدرسه با محوریت مدرسه رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز