خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین الملل:

آماده پذیرش دانشجویان بیشتر از ارمنستان برای تحصیل در ایران هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۸۲۹

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در دیدار با سفیر ایران در ارمنستان گفت: نظرات سفرای ایران در کشورهای دیگر راهنمای ما در ایجاد و تقویت همکاری‌های علمی است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، «وحید حدادی اصل» در دیدار با «مهدی سبحانی» اظهار کرد: سفرای ما در کشورهای دیگر می‌توانند سطح توانایی‌های علمی کشورهای محل ماموریت خود را در رشته‌های مختلف علمی و مزیت‌های علمی کشورها را در زمینه‌های خاص به وزارت علوم اعلام کنند تا ما بر آن اساس برای همکاری‌های علمی برنامه ریزی کنیم. 

وی تاکید کرد: موضوع انتقال فناوری محور مهم همکاری‌های علمی ایران با کشورهای دیگر است و سفرای کشورمان می‌توانند به وزارت علوم مشورت بدهند که با چه کشوری و در چه زمینه‌ای برای دریافت فناوری‌های برتر یا انتقال فناوری‌های داخلی‌مان همکاری کنیم. 

حدادی اصل افزود: تسهیل ارتباط دانشجویی، رفت و آمد اساتید و برگزاری همایش‌های علمی مشترک از دیگر زمینه‌هایی است که سفرا می‌توانند به وزارت علوم کمک کنند. 

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل تاکید کرد: سفرا می‌توانند با کمک رایزنان علمی در شناخت دانشگاه‌های معتبر، وزارت علوم را یاری نمایند. 

حدادی اصل با اشاره به اینکه ارمنستان به دلیل همسایگی و همجواری از کشورهایی است که تعاملات زیادی با ایران دارد گفت: آماده پذیرش دانشجویان بیشتر از ارمنستان برای تحصیل در ایران هستیم. 

وی ایجاد کرسی‌های آموزش زبان فارسی، ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی در ارمنستان را از دیگر زمینه‌های همکاری علمی ایران با این کشور اعلام کرد. 

مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان نیز در این دیدار گفت: ملت ارمنستان دیدگاه خوبی به ملت و دولت ایران دارند و سرمایه اجتماعی خوبی برای افزایش همکاری‌های دو کشور وجود دارد. 

وی با اشاره به روابط سیاسی خوب دو کشور گفت: باید تلاش کنیم همکاری‌های علمی ایران و ارمنستان را در راستای دیپلماسی علمی افزایش دهیم. 

سبحانی اظهار داشت: تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی ایران و ارمنستان به پایان رسیده است و باید یادداشت تفاهم جدیدی بین دو کشور امضا کنیم. 

در پایان این نشست مقرر شد با تشکیل کمیته مشترکی، تفاهم نامه همکاری ایران و ارمنستان آماده و به امضای وزرای دو کشور برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز