خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت اعلام کرد:

کمبود بیش از ۱۰ میلیون تن آسفالت برای برای بهبود روکش معابر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۰۲۳

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: برای بهبود روکش معابر پایتخت بالغ بر ۱۰میلیون تُن آسفالت کم داریم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق و سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صبح امروز در آیین افتتاح کارخانه آسفالت «شماره یک» شهرداری تهران که در قالب شصتمین رویداد امید و افتخار شهرداری پایتخت برگزار شد، گفت: کارخانه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، کمتر از یک اتوبوس تولید آلودگی می‌کند.

وی افزود: برای بهبود روکش معابر تهران بالا بر ۱۰میلیون تُن کمبود آسفالت داریم. هر ساله ۱۰ درصد از سطح معابر پایتخت معادل ۱۱ کیلومتر مربع به روکش مجدد آسفالت نیاز دارند.

 شعبانی اظهار داشت: یکی از چهار تحول شهر تهران که شهردار تهران روی آن تاکید دارد، تحول در کالبد شهر بود که نگهداشت شهر و مهمترین آن بحث آسفالت است. دو وظیفه قانونی شهرداری تهران با افتتاح کارخانه آسفالت محقق می‌شود.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: اگر عمر مفید آسفالت را نزدیک به ۱۰ سال در نظر بگیریم، هر ساله ۱۰ درصد از سطح معابر پایتخت معادل ۱۱ کیلومتر مربع به روکش مجدد آسفالت نیاز دارند. با توجه به این حجم، مرمت معابر تهران سالانه به یک و نیم میلیون تن آسفالت نیاز خواهد داشت. 

شعبانی اظهار کرد: میزان آسفالت پخش و اجرا شدهدر سطح معابر پایتخت سالانه از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن بیشتر نرفته است. همین میانگین سالانه که البته به مدد کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران و خرید از بخش خصوصی محقق شده است، نشان دهنده عقب ماندگی ۱۰ میلیون تنی در تولید آسفالت است؛ لذا با توجه به اهمیت پروژه‌های بهسازی معابر شهر تهران، مدیریت شهری بر آن شد تا کارخانه «شماره یک» آسفالت را در غرب تهران راه‌اندازی کند. 

هزینه نگهداری از معابر تهران سالانه بین ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان است 

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری پایتخت با بیان این که ۱۱۰ میلیون کیلومتر وسعت معابر تهران است، تصریح کرد: هزینه نگهداری از این معابر بین ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان در سال است.

وی با تاکید بر این که ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم در پروسه آسفالت‌کاری در تهران مشغول به کار هستند، افزود: بیش از ۱۳۰۰ دستگاه به طور شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند و ۱۷۰ اکیپ در حال حاضر به آسفالت‌کاری مشغول هستند.

شعبانی ادامه داد: امروز با افتتاح کارخانه آسفالت غرب تهران و در آینده با افتتاح کارخانه بعدی در شرق پایتخت، یک میلیون تن از حجم عقب‌ماندگی تولید آسفالت در تهران کم می‌شود.

شعبانی با اشاره به ساخت کارخانه با مونتاژ و حمل سه هزار قطعه، یادآور شد: با توجه به این که این کارخانه از یک فیلتر ۹۲۰ متر مربعی و ۷۸۰ بگ فیلتر برخوردار است، میزان ذرات معلق خروجی از آن در پایین‌ترین سطح ممکن و کمتر از ۲۰ PPM و میزان آلایندگی صوتی هر یک از این واحدها نیز کمتر از ۶۰ دسیبل است و آلودگی آن حداکثر در اندازه یک اتوبوس است و این کارخانه از کارخانه‌های دوستدار محیط‌زیست است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دو کارخانه که یکی از آنها امروز افتتاح شد و دیگری در آینده‌ نزدیک افتتاح می‌شود، یادگاری مدیریت شهری فعلی به آیندگان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز