خبرگزاری کار ایران

تشریح ویژگی‌ها و کاربردهای نسخه جدید سامانه بصیر بازرسی کل

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۶۰۰

رئیس بازرسی کل انتظامی کشور در تشریح ویژگی‌ها و کاربردهای نسخه جدید سامانه بصیر بازرسی گفت: پیگیری هوشمندانه نتایج بازرسی، نظام‌مند شدن برنامه های سالانه بازرسی در سراسر کشور، ارتقاء اشرافیتِ در لحظه‌ تیم‌های بازرسی، نمره دهی و جمع‌بندی دقیق بازرسی و نتایج حاصله از آن از جمله ویژگی‌های ممتاز نسخه جدید سامانه بصیر بازرسی کل است.

سردار "مهدی معصوم بیگی" در حاشیه کارگاه آموزشی سامانه بصیر که به صورت برخط و با مشارکت روسای بازرسی، کاربران و کارشناسان سامانه بصیر جامعه بازرسی فعال در انتظامی استان‌های سراسر کشور برگزار شد، در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس به تشریح ویژگی‌ها و کاربردهای نسخه جدید سامانه بصیر بازرسی کل پرداخت.

روزآمدی سامانه با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی

وی با بیان اینکه در راستای به روزسازی سامانه جدید، جلسات متعدد تخصصی با کارشناسان مراکز علمی و دانشگاهی درون و برون سازمانی برگزار و از نظرات پلیس‌های تخصصی در این خصوص استفاده شده است گفت: در حال حاضر همه بازبینه ها در سامانه جدید بارگذاری شده است و نمره دهی نهایی بر اساس اطلاعات ثبتی حاصل از بازدید های میدانی توسط سیستم با فرم های جدید و دقیق برآورد و صادر خواهد شد.

 تجهیز بازرسان به دست افزارهای کاربردی

سردار معصوم بیگی ادامه داد: با تجهیز جامعه بازرسی به دست‌افزارهای هوشمند و کاربردی متصل به سامانه جدید بصیر، بازرسان اعزامی به ماموریت‌های نظارتی قادر خواهند بود به صورت سیار و در لحظه، اطلاعات مربوط به نتایج حاصل از بازرسی را به سِرورِ متمرکز در مرکز ارسال نمایند.

 پیگیری هوشمندانه نتایج بازرسی

رئیس بازرسی کل فراجا پیش بینی "آیتم پیگیری" در سامانه جدید بصیر را از دیگر نوآوری‌های این سامانه عنوان کرد و در تشریح کارکردهای آن افزود: این آیتم بگونه ای طراحی شده است که قدرت پیگیری هوشمند و خودکار در زمان های تعیین شده را دارد بگونه ای که ضمن ارسال آلارم های هشداری به کاربران سامانه و از آن طریق به مجریان و مرجع رفع نواقص و معایب اعم از رده‌های استانی یا رده‌های متناظر، فرآیند پاسخگویی به نتایج حاصل از بازرسی را تسریع خواهد کرد.

 نظام مند شدن برنامه سالانه رده‌های بازرسی

این مقام ارشد انتظامی ثبت برنامه بازدیدهای سالانه رده‌های بازرسی شونده سراسر کشور در سامانه جدید توسط مرکز عملیات بازرسی کل را از دیگر امکانات نسخه جدید سامانه بصیر دانست و بیان داشت: ویژگی فوق به رده‌های بازرسی کننده و بازرسی شونده این امکان را خواهد داد با اطلاع قبلی از این برنامه و پیگیری سیستمی آن برنامه‌های ماموریتی خود در حوزه نظارت و بازرسی را ساماندهی و نظام‌مند نمایند.

 ارتقاء اشرافیت اطلاعاتی بازرسان

سردار معصوم بیگی قابلیت مهم و ارزشمند سامانه جدید بصیر را در "ارتقاء اشرافیتِ تیم های بازرسی" بر شرایط حاکم در رده بازرسی شونده عنوان کرد و افزود: این سامانه به مانند "بانک اطلاعاتی جامع " اطلاعات مورد نیاز از حوزه آمادی، تجهیزاتی، فاوایی، نیروی انسانی و مهندسی را در اختیار اعضای تیم های بازرسی خواهد گذاشت.

 به روز رسانی مستمر داده‌ها و اطلاعات سامانه

وی با اشاره به اینکه داده های مربوط به این بانک اطلاعاتی به صورت تمرکزی و مستمر توسط اداره فاوا بازرسی کل فراجا به روز خواهد شد ادامه داد: کارشناسان این سامانه در صدد هستند در گام‌های بعدی سایر اطلاعات مهم و مورد نیاز تیم های بازرسی را نیز در بانک اطلاعاتی یاد شده بارگذاری نمایند.

سردار معصوم بیگی در پایان این مصاحبه خاطر نشان کرد: به روزسازی سامانه بصیر حاصل ماه‌ها تلاش مجدانه همکارانم در مرکز عملیات، مرکز فاوا و مرکز پشتیبانی فنی و داده پردازی بازرسی کل فراجا است و ما تلاش خواهیم کرد تا بازرسی را همچنان بر مدارِ هوشمندسازی، توسعه و ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز