خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی:

دستگاه‌های اجرایی و صنایع اگر نیازی دارند مطرح کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۸۹۲

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: ما باید به سمت پژوهش نتیجه محور و کاربردی برویم که در کشور تنها پارک‌های علم و فناوری و جهاد دانشگاهی به این مهم، عمل می‌کنند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، نوربخش عسگری، در بازدید از پارک علم و فناوری استان مرکزی اظهار کرد: به جهت اهمیت ویژه‌ای که پارک علم و فناوری دارد و رویکردی که تمام دنیا به سمت کارهای جدید و ایده‌های خلاقانه دارد تمام سعی ما در استان بر این است که در این حوزه نقش آفرینی داشته باشیم. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: چند سالی است صاحبان ایده‌های خلاق، جایگاه و آدرس مشخص خود را پیدا کرده‌اند و باید از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها استفاده کرد. روند آموزش عالی ما به سمتی می‌رود که فضاهای فیزیکی مازاد و امکانات بیشتری را پیدا می‌کنیم و با تغییر کاربری آن‌ها می‌توانیم اثرگذاری خوبی بر شاخص‌های توسعه داشته باشیم. 

عسگری با بیان اینکه یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند اثرگذاری خوبی داشته باشد پارک علم و فناوری است گفت: متاسفانه دانشگاه‌ها توان علمی خوبی به خصوص در حوزه‌های توسعه و اقتصاد ندارند. از مسائل اساسی ما این است که به سمت پژوهش نتیجه محور و کاربردی برویم. تجربه نشان داده است که بسیاری از پژوهش‌های دانشگاه‌ها به نتیجه کاربردی منجر نشده است چراکه چارچوب فکری و ذهنی دانشگاه‌ها به سمتی است که نتیجه کاربردی ندارد اما خوشبختانه در پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی اینگونه نیست. 

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت پژوهش‌هایی برویم که خروجی‌اش، محصول باشد و آن محصول نیز قابلیت تجاری‌سازی داشته باشد اظهار کرد: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی دنبال خروجی هستیم مثلا در یک سال اخیر بر روی رشد اقتصادی و زنجیره ارزش کار کردیم که تا سال گذشته در استان کاری در این رابطه انجام نشده بود یا اگر هم انجام شده بود کاربردی نبود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: در زمینه برش استانی نقشه فرهنگی نیز خیلی کم کار کرده‌ایم. ما از لحاظ محتوای فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و میراثی استان، محتوای غنی در اختیار داریم ولی متاسفانه تاکنون برندسازی و تجاری‌سازی نشده است و ما در سازمان دنبال این هستیم که این موضوع را پیگیری کنیم و تحقق این مهم، ارتباط بیشتر پارک با ما را می‌طلبد تا از توان پارک استفاده کنیم تا ایده‌ها، کاربردی و محصول محور شوند. 

وی با بیان اینکه ایده‌ها و پژوهش‌ها را در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که بالاترین نهاد توسعه استان است مصوب خواهیم کرد، تصریح کرد: ما باید این ایده‌های مصوب شده را تبدیل به یک برنامه عملیاتی برای دستگاه‌ها کنیم. 

محمدعلی داستان، رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز اظهار کرد: اگر کمک و یاری مسئولان استانی نبود قطعا پارک نمی‌توانست به این اندازه به شرکت‌ها کمک کند و نیاز داریم این کمک‌ها مستمر باشد. ما با استفاده از رویدادهای نیازمحور مثل تانا و سامانه نان بستری را ایجاد کردیم که دستگاه‌های اجرایی و صنایع اگر نیازی دارند مطرح کنند و در کل کشور معرفی شوند تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند مشکلات آن‌ها را رفع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز