خبرگزاری کار ایران

اقدامات معاونت حمل‌ونقل شهرداری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)؛

از سرویس‌دهی شبانه مترو تا تخصیص ۲۱۶ دستگاه ون/ اعلام مسیرهای رایگان اتوبوسرانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۰۶۴

در آستانه رحلت بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تدابیر ویژه‌ای را برای رفاه حال شرکت‌کنندگان در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در نظر گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، جلال بهرامی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح جزئیات تمهیدات این معاونت برای کمک به برگزاری مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با اعلام این که ناوگان مترو و اتوبوسرانی با تمام توان و حداکثر ظرفیت موجود و از مبادی مختلف سطح شهر در خدمت زائران حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خواهند بود، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ناوگان اتوبوسرانی، نسبت به اختصاص ناوگان ویژه برای نقل و انتقال زائران از ۲۳ نقطه اصلی و میدان‌ مهم پایتخت به مقصد حرم مطهر و بازگرداندن ایشان به مبادی اولیه اقدام می‌نماید.

وی افزود: باتوجه به گستردگی و توسعه وسایل نقلیه عمومی برای جا‌به‌جایی مردم در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به شهروندان توصیه می‌شود که برای جلوگیری از ترافیک در محدود بهشت زهرا(س) تهران از استفاده از وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند.

تمهیدات شرکت واحد اتوبوسرانی برای سالگرد رحلت امام خمینی(ره)

براساس اعلام شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، این شرکت برای آرامش خاطر و رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم که روز یکشنبه ۱۴ خرداد در محل حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، از ساعت ۶ صبح از مبادی زیر تا مرقد مطهر نسبت به جابه‌جایی شهروندان به صورت رایگان گرامی اقدام می‌کند:

 چهارراه تهرانپارس - شهرک ولیعصر(عج) - یافت‌آباد - شاد‌آباد - میدان خراسان - پایانه خاوران - شهرک شهید محلاتی - جماران - چهارراه اشراق - میدان نبوت - میدان رسالت - میدان راه‌آهن - بازار دوم نازی‌آباد - جوادیه - ابوذر - میدان انقلاب اسلامی - میدان آزادی - فلکه دوم صادقیه - شهرک شهید باقری - تهرانسر - میدان شهرری - فلکه سوم دولت‌آباد- خانی‌آباد.

خدمات‌رسانی به زائران امام (ره) از ۶ صبح یک‌شنبه ۱۴ خرداد به مقصد حرم مطهر آغاز خواهد شد و یک‌هزار دستگاه اتوبوس به این منظور در نظر گرفته شده است که یک‌صد دستگاه اتوبوس دیگر نیز در صورت لزوم به این تعداد اضافه می‌شوند.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم، شرکت‌کنندگان به مبادی اولیه، بازگردانده می‌شوند. با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، ناوگان اتوبوسرانی، نسبت به اختصاص ناوگان ویژه برای نقل و انتقال زائران از ۲۳ نقطه اصلی و میدان‌ مهم پایتخت به مقصد حرم مطهر و بازگرداندن ایشان به مبادی اولیه اقدام می‌کند.

سرویس‌دهی شبانه حرم تا حرم مترو به زائران حرم مطهر امام(ره)

براساس اعلام شرکت بهره‌برداری متروی تهران، خدمات‌رسانی ویژه این شرکت از شامگاه شنبه ۱۳ خرداد به‌ منظور جابه‌جایی زائران امام (ره) آغاز می‌شود. در این راستا، سرویس‌دهی شبانه حرم تا حرم از ایستگاه شهر ری تا ایستگاه حرم مطهر با فاصله حرکت ۳۰ دقیقه از ساعت ۲۲ شامگاه شنبه ۱۳ خرداد تا ساعت ۵ بامداد یک‌شنبه ۱۴ خرداد اجرا می‌شود.

به‌ منظور رفاه حال زائران امام (ره)، سرویس‌دهی در خط ۵ مترو از ساعت ۵ بامداد یکشنبه ۱۴ خرداد و سایر خطوط درون‌شهری از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد آغاز خواهد شد. همچنین فاصله حرکت قطارهای خط یک مترو در روز ۱۴ خرداد از ابتدای صبح تا پایان مراسم از ۷ دقیقه به ۵ دقیقه و فاصله حرکت قطارها در خطوط دو و چهار از ۷ دقیقه به ۶ دقیقه، کاهش می‌یابد.

تشریح اقدات سازمان تاکسیرانی برای سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

براساس اعلام سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران، در محدوده حرم مطهر و بهشت زهرا (سلام الله علیها)، ۲۱۶ دستگاه ون برای خدمات‌رسانی در مراسم ارتحال امام (ره) در اختصاص داده شده است.

ون‌های اعزامی از بامداد یکشنبه ۱۴ خرداد و از ابتدا تا اتمام مراسم در دو محور، یکی از میدان بصیرت و افراسیابی (قطعات جدید) تا باب الشهداء و دیگری از ابتدای خیابان علامه عسگری شرق تا درب ورودی حرم مطهر به صورت رفت و برگشت به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

در نظر گرفتن ۳۰ هزار فضای پارک خودرو برای زائران مراسم سالگرد امام(ره) 

همچنین سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) تمهیدات ویژه‌ای را تدارک دیده است. ۳۰ هزار فضای پارک برای خودروهای زائران آماده‌سازی شده و علاوه بر این، اقدامات اجرایی در راستای آماده‌سازی و نگهداشت محیط اطرف و معابر منتهی به حرم امام (ره) همچون تسطیح، خط‌کشی و نصب نیوجرسی در این محدوده و شبکه معابر آن نیز اجرا شده یا در دست انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز