خبرگزاری کار ایران

خدمات مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تهران برای برگزاری نماز عید فطر

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۵۸۳

با توجه به فرارسیدن عید سعید فطر، مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تهران آمادگی خود را در جهت خدمت‌رسانی به نمازگزاران اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، به دنبال فرارسیدن عید سعید فطر بعد از یک ماه بندگی و برای برگزاری هرچه بهتر نماز عید، شرکت‌های بهره‌برداری مترو تهران و اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی به منظور خدمت‌رسانی به نمازگزاران تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اند. 

در همین راستا متروی تهران اعلام کرده است که به منظور تسهیل در تردد نمازگزاران به محل اقامه نماز عید در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، سرویس‌دهی در تمام خطوط مترو را افزایش می‌دهد. 

براساس اعلام مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، در روز عید فطر خدمات‌رسانی در خطوط درون‌شهری از ساعت ۵ صبح آغاز می‌شود و سرفاصله حرکت قطارها در خط یک و دو از ۷ دقیقه به ۵ دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

به گفته وی، در هنگام برگزاری مراسم نماز عید فطر، سرفاصله  حرکت قطارها در خط ۳ مترو از ۱۰ دقیقه به ۶ دقیقه کاهش می‌یابد و در خط ۴ مترو نیز سرفاصله حرکت قطارها هر ۵ دقیقه یکبار خواهد بود.

درستی همچنین گفته است که در زمان برگزاری نماز عید فطر، سرفاصله حرکت قطارها در خط ۶ از ۱۵ به ۱۰ دقیقه و در خط هفت از ۱۴ به ۱۲ دقیقه کاهش یافت. 

البته بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو، از ابتدای سرویس‌دهی مترو تا پایان نماز عید، امکان سوار یا پیاده‌شدن مسافر در ایستگاه شهید بهشتی وجود ندارد و شهروندان برای حضور در مصلی تنها می‌توانند از ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) در خط یک استفاده کنند.

گفتنی است، با توجه به عدم امکان پیاده‌شدن مسافران در ایستگاه شهید بهشتی تا پایان نماز، به منظور رفاه حال شهروندان، در خط سه هماهنگی‌های لازم با سازمان تاکسیرانی برای انتقال مسافران از ایستگاه‌ سهروردی به مصلی انجام شده است.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز ضمن تخصیص ناوگان مخصوص مراسم و برقراری سرویس‌های دربستی از مساجد و پایگاه‌های بسیج مناطق ۲۲ گانه سطح شهر، از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد از ۲۴ مبدا و میدان اصلی به شرح زیر اقدام به جابه‌جایی شهروندان می‌کنند:

براساس اعلام این شرکت، چهارراه تهرانپارس، پایانه شمشیری، یافت‌آباد، شهرک ولی‌عصر (عج)، شادآباد، میدان خراسان، پایانه خاوران، شهرک شهید بروجردی، حکیمیه، شهرک شهید محلاتی، تجریش، پایانه علم و صنعت، میدان رسالت، میدان نبوت، میدان راه‌آهن، بازار دوم نازی‌آباد، ابوذر، میدان انقلاب اسلامی، میدان آزادی، فلکه دوم صادقیه، شهرک شهید باقری، تهرانسر، فلکه سوم دولت‌آباد و ۱۳ آبان (شهید رجایی) از جمله مبدأهای اعزام نمازگران به مصلی تهران در روز عید فطر خواهند بود. 

سازمان تاکسیرانی تهران نیز در روز عید فطر تعداد ۱۵۰ دستگاه تاکسی ون را آماده خدمات‌رسانی به نمازگزاران خواهد کرد. این ون‌ها از ساعت ۴ بامداد روز عید سعید فطر آمادگی دارند تا نمازگزاران را به طور رایگان از مسیرهای ۱۰گانه به محل برگزاری نماز در مصلی تهران انتقال دهند.

همچنین ۸ دستگاه خودرو تاکسی نیز برای سرویس‌رسانی به بیمارستان‌های تهران در هنگام برگزاری نماز عید فطر درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز