خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران اعلام کرد:

آمادگی ناوگان مترو و اتوبوسرانی برای جابه‌جایی زائران سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۷۷۸

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که ناوگان مترو و اتوبوسرانی با تمام توان و حداکثر ظرفیت موجود و از مبادی مختلف سطح شهر در خدمت زائران حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خواهد بود، گفت: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی با اعلام این خبر افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، ناوگان اتوبوسرانی، نسبت به اختصاص ناوگان ویژه برای نقل و انتقال زائران از ۲۳ نقطه اصلی و میدان‌ مهم پایتخت به مقصد حرم مطهر و بازگرداندن ایشان به مبادی اولیه اقدام می‌کند.

وی با بیان این که خدمات‌رسانی به زائران امام (ره) از ۶ صبح یک‌شنبه ۱۴ خرداد به مقصد حرم مطهر آغاز خواهد شد و یک‌هزار دستگاه اتوبوس به این منظور در نظر گرفته شده که یک‌صد دستگاه اتوبوس دیگر نیز در صورت لزوم به این تعداد اضافه می‌شوند، اظهار کرد: اتوبوس‌هایی که زائران را به حرم مطهر منتقل می‌کنند، در پایان مراسم نسبت به جابه‌جایی آنها به مبادی اولیه اقدام می‌کنند.

بهرامی با بیان این که خدمات‌رسانی ویژه شرکت بهره‌برداری مترو از شامگاه شنبه ۱۳ خرداد به‌ منظور جابه‌جایی زائران امام (ره) آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این راستا، سرویس‌دهی شبانه حرم تا حرم از ایستگاه شهر ری تا ایستگاه حرم مطهر با فاصله حرکت ۳۰ دقیقه از ساعت ۲۲ شامگاه شنبه ۱۳ خرداد تا ساعت ۵ بامداد یک‌شنبه ۱۴ خرداد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این که به‌ منظور رفاه حال زائران امام (ره)، سرویس‌دهی در خط ۵ مترو از ساعت ۵ بامداد یکشنبه ۱۴ خرداد و سایر خطوط درون‌شهری از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد آغاز می‌شود، اظهار کرد: فاصله حرکت قطارهای خط یک مترو در روز ۱۴ خرداد از ابتدای صبح تا پایان مراسم از ۷ دقیقه به ۵ دقیقه و فاصله حرکت قطارها در خطوط دو و چهار از ۷ دقیقه به ۶ دقیقه، کاهش می‌یابد.

بهرامی با بیان این که سازمان تاکسیرانی، در محدوده حرم مطهر و بهشت زهرا (س)، ۲۱۶ دستگاه وَن برای خدمات‌رسانی در مراسم ارتحال امام (ره) اختصاص داده است، تصریح کرد: وَن‌های اعزامی از بامداد یک‌شنبه ۱۴ خرداد و از ابتدا تا اتمام مراسم در دو محور، یکی از میدان بصیرت و افراسیابی (قطعات جدید) تا باب الشهداء و دیگری از ابتدای خیابان علامه عسگری شرق تا درب ورودی حرم مطهر به صورت رفت و برگشت به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

 وی با بیان این که اقدامات ویژه‌ای نیز به این مناسبت از سوی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک برای مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) تدارک دیده شده است، اظهار کرد: ۳۰ هزار فضای پارک برای خودروهای زائران آماده‌سازی شده است و همچنین اقدامات اجرایی در راستای آماده‌سازی و نگهداشت محیط اطرف و معابر منتهی به حرم امام (ره) همچون تسطیح، خط‌کشی و نصب نیوجرسی در این محدوده و شبکه معابر آن نیز اجرا شده و در دست انجام است. 

 معاون شهردار تهران در خاتمه با گرامی‌داشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) به شهروندانی که یکشنبه ۱۴ خرداد برای تجدید میثاق با آرمان‌های والای امام راحل عازم حرم مطهر هستند، توصیه کرد که به جای خودروی شخصی با استفاده از مترو و اتوبوس به این مراسم بروند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز