خبرگزاری کار ایران

تاکید بر لزوم بازنگری در اساسنامه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۷۸۴

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در تذکرات خود ضمن تاکید بر لزوم بازنگری در اساسنامه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، از مشکلات ترافیکی ایجادشده بر اثر برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در روز گذشته انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران امروز در تذکر خود در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه دوره ششم مدیریت شهری پایتخت به برگزاری جلسه خود با ۱۴۰ نیروی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بازنگری اساسنامه سازمان با توجه به اولویت‌ها و سیاست‌های کلان کشور ضرورت دارد و با توجه به این که اساسنامه به سال ۱۳۷۰ برمی‌گردد، حتما باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تفکیک وظایف میان سازمان و معاونت، یادآور شد: معاونت اجتماعی و فرهنگی باید ماموریت‌های شهرداری را تسهیل کند و سازمان باید در ابعاد ایرانی، اسلامی و ملی، برنامه‌های فرهنگی و هنری را پیش بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: کاستن از حجم مراکز زیر سازمان فرهنگی و هنی ضروری است، چراکه اکنون این سازمان در ۴۵۰ نقطه، مرکز دارد و مدیریت آن به شدت سخت شده و چالش‌های جدی در این زمینه وجود دارد؛ لذا تنها باید مراکز بزرگ زیر نظر این سازمان باشد.

امانی با تاکید بر لزوم چابک‌سازی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد منابع این سازمان صرف پرداخت حقوق می‌شود و به همین دلیل موضوع اختصاص منابع نیاز به بازنگری دارد‌؛ از سویی موضوع جوان‌سازی نیز در این سازمان ضروری است.

وی با بیان این که ارتباط بین مدیران سازمان و مراکز به دلیل پراکندگی وجود ندارد، عنوان کرد: جلب اعتماد کارکنان بستر اصلی و مهم برای موفقیت است که باید مورد توجه قرار بگیرد. این در حالی است که هم‌اکنون کارکنان سازمان فرهنگی و هنری احساس تبعیض بین خود و دیگر کارکنان شهرداری را احساس می‌کنند و این احساس باید با جبران اقدامات رفاهی و معیشتی برطرف شود.

اگر متولیان رفع سد معبر تئاتر شهر، توانمندی حل مشکل را ندارند استعفا دهند

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز با تاکید بر لزوم ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر در میدان و چهارراه ولیعصر (عج) در اسرع وقت گفت: وضعیت سد معبر در میدان ولیعصر به گونه‌ای است که بعضا امکان تردد به صورت پیاده در ضلع شمالی میدان وجود ندارد و هم فروشگاه‌ها و هم دستفروشان معابر را سد کرده‌اند و این وضعیت تازه‌ای نیست.

وی با بیان این که در محوطه تئاتر شهر نیز دستفروشان معابر را سد کرده‌اند، یادآور شد: اگر مسئولان دو شرکت متولی رفع سد معبر در این محدوده‌ها، توانمندی لازم را برای رفع مشکل ندارند، استعفا دهند و جای خود را به کسانی بدهند که در این زمینه توانمندی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرا نشدن برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در حوزه تفکیک پسماند از مبدا انتقاد کرد و گفت: پیش از این بخشی از این اقدامات در برخی نقاط شهر انجام می‌شد و با وجود این که شهردار تهران نیز در این زمینه دستوراتی داده بود، هنوز طرح اجرایی نشده و به کندی پیش می‌رود و به نوعی کارآمدی در این زمینه دیده نمی‌شود.

تاکید چمران بر حرام بودن «سد معبر»

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به این اظهارات بابایی با تاکید بر این که در ایام منتهی به نوروز اماکنی را در اطراف بوستان دانشجو به طور موقت به دستفروشان اختصاص دادند، گفت: ما تذکر دادیم که این فضاها جمع آوری شود و یک شب این کار انجام شد، اما مجددا بساط دستفروشان در این محل گسترده شد.

وی افزود: سد معبر حرام است و هر کاری که می‌خواهیم در حوزه ساماندهی دستفروشان انجام دهیم، باید منطقی باشد. برخی معابر و خیابان‌ها با مشکل مواجه هستند و باید به این موضوع رسیدگی و مشکلات در این زمینه برطرف شود.

انتقاد از ترافیک ایجادشده بر اثر برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در میدان خراسان

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز ضمن انتقاد از ترافیک ایجادشده بر اثر برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در میدان خراسان گفت: کسی با اصل خوب بودن برگزاری این جشن مساله‌ای ندارد، اما برگزاری این برنامه‌ها نباید باعث تضییع حقوق شهروندان شود و ترافیک طولانی ایجاد کند.

وی در ادامه تاکید کرد: وقتی اماکنی همچون ورزشگاه‌ها و اماکنی را داریم که می‌توان برنامه‌هایی این‌چنینی در آن برگزار کرد، چه اصراری داریم که در برخی نقاط برنامه برگزاری کنیم.

تقدیر از شهرداری برای برگزاری جشن امام‌رضایی‌ها و تاکید بر حضور گسترده جوانان

پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران اما در تذکر امروز خود از معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) تقدیر کرد و گفت: باید تذکرات اعضای دغدغه‌مند شورا درباره مسائل ترافیکی در برگزاری جشن‌های بزرگ مورد توجه قرار گیرد.

حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای شهر تهران نیز در تذکر امروز خود به برگزاری جشن امام‌رضایی‌ها اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ حب اهل بیت (ع) در جامعه اقدام مطلوبی است. پوشش رسانه‌ای این جشن در اکثر شبکه‌ها نشان می داد که نوجوانان و جوانان حضور گسترده‌ای در این جشن داشتند.

وی با بیان این که شاید اگر این برنامه در دانشگاه تهران برگزار می‌شد، بهتر بود، تاکید کرد: وضعیت خیابان‌ها و معابر شهر تهران به گونه‌ای نیست که بتوان چنین برنامه‌هایی را در آن اجرا کرد.

کاشانی در پایان تصریح کرد: باید پس از پایان جلسات حسابرسی، اقدامات شاخص مناطق ۲۲گانه در یک جلسه ارائه شود، زیرا باید بدانیم در ۲۰ ماه گذشته چه اقدامات بزرگی در مناطق روی داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز