خبرگزاری کار ایران

چمران:

صورتجلسه وحدت رویه مناطق شهرداری غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۸۵۵

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در واکنش به دستورالعمل‌ های صادر شده از جلسه وحدت رویه نحوه اقدام مناطق 22 گانه شهرداری تهران، آن را غیر قانونی خوانده و خواهان جلوگیری از آن شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع ‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران رئیس شورا در جریان پنجاه و دومین جلسه شورا در خصوص "صورتجلسه وحدت رویه نحوه اقدام مناطق 22 گانه شهرداری تهران" متذکر شد و افزود: یک تفاهم‎نامه‎ای در شهرداری امضا شده است که گویا متن آن اشاره ای به قوانین شهرسازی دارد اما اصلا مربوط به حوزه کاری معاونین شهردار نیست.

مهدی چمران با قید اینکه تعدادی از بندهای صورتجلسات ارائه شده دارای مغایرت اساسی با مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و مصوبات شورایعالی معماری و شهرسازی کشور می‌باشد، پیشنهاد کرد: مواردی که نیاز به اعمال تغییر و اصلاحاتی در مصوبات شورای اسلامی شهر تهران دارد درتعامل با کمیسیون شهرسازی و معماری مورد بازنگری قرار گرفته و سایر موارد نیز در تعامل با دیگر مراجع تصمیم‌گیر اصلاح شود و از اتخاذ تصمیمات خارج از حدود اختیارات معاونین محترم شهردار تهران ممانعت به عمل آید چراکه فاقد اعتبار قانونی خواهد بود.

رئیس شورا در ادامه اظهار داشت: بخشی از متن این تفاهم نامه باید در شورای عالی معماری و شهرسازی و بخشی دیگر از آن باید در شورای اسلامی شهر یا کمیسیون ماده 5 تصویب شود. لذا شهرداری نمی‎تواند به این موضوع بپردازد و قطعا اگر جلوی آن گرفته نشود به مراجع قضایی ارجاع خواهیم داد.

وی با ذکر مثالی تشریح  کرد: برای نمونه، در قانون تصویب شده است که پول قطع درخت باید به حساب خاصی واریز شود. اینگونه نیست که بگویند، این مبلغ به حساب خزانه شهرداری واریز شود و مورد استفاده شهرداران مناطق قرار بگیرد، چراکه خلاف قانون است.

رئیس شورا با تاکید بر اینکه به سرعت جلوی این تفاهم‎نامه گرفته شود، افزود: درست نیست که برای هر خلافی، راهی غیر قانونی درست کنیم.

چمران با اشاره به اینکه باید به طرح جامع شهر که تدوین و تصویب شده است پایبند باشیم تشریح کرد: وقتی که یک قانون شهرسازی تصویب می‎شود باید به آن وفادار بود و اگر اشکالی دارد باید اول اصلاح شود. باید بنشینیم این مشکلات را بصورت علمی و قانونی حل کنیم. نمی‌شود با چند امضا قانون را دور زد.

رئیس شورا در پایان تاکید کرد: امیدواریم که دوستان شهرداری زودتر این دستورالعمل ‌ها را پس بگیرند تا مشکلی بروز نکند.

گفتنی است که تعدادی از معاونین شهرداری تهران طی صورت‎جلسه «وحدت رویه نحوه اقدام مناطق 22 گانه»، چند دستورالعمل برای مناطق درنظر گرفته‌اند که مربوط به قوانین شهرسازی و عوارض این حوزه هستند که با قوانین مصوب شورای اسلامی شهر تهران و مصوبات شورایعالی معماری و شهرسازی کشور مغایرت دارند. که رئیس شورا طی نامه ‌ای به شهردار تهران نسبت به غیرقانونی بودن این دستورالعمل‌ها اعتراض کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز