خبرگزاری کار ایران

الهام آزاد:

«صحرایی» توانمند، متعهد و متخصص است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۶۵۰

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده موافق با گزینه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش گفت: من به توانایی رضامراد صحرایی اعتقاد راسخ دارم. ایشان را از قبل می‌شماسم. او فردی توانمند، متعهد و متخصص است، مسیر را پله پله طی کرده تا به این جایگاه رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «الهام آزاد» نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده موافق با گزینه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش، در خصوص رای اعتماد به «رضامراد صحرایی»  که از سوی دولت سیزدهم برای تصدی سکان وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده است، گفت: آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور است؛ ما باید در قبال رای خود؛ چه موافق چه مخالف، در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم. 

آزاد در ادامه گفت: به عنوان خادم مردم در مجلس شورای اسلامی، همیشه به این معتقد بوده‌ام که ما باید در آرایی که برای هر مسئله‌ای صادر می‌کنیم، چه در مورد استیضاح چه در مورد رای اعتماد، طرح‌ها و لوایج باید دقت نظر داشته باشیم. 

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من به توانایی رضامراد صحرایی اعتقاد راسخ دارم. ایشان را از قبل می‌شناسم. او فردی توانمند، متعهد و متخصص است، مسیر را پله پله طی کرده تا به این جایگاه رسیده است. امیدواریم همه ما با رایی راسخ بتوانیم سکان آموزش و پرورش را به ایشان بدهیم. 

آزاد ادامه داد: در سالهای اخیر بزرگترین مطالبات رهبر از آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین بوده است. مدرسه مهم‌ترین سنگر انقلاب اسلامی و نیازمند تحول است. اگر امروز به داد آموزش و پرورش نرسیم، فردا خیلی دیر خواهد بود. اکنون دشمنان داخلی و خارجی پروژه تعطیلی مدارس را کلید زده‌اند و ما مدیری شجاع می‌خواهیم که در مقابله با پروژه تعطیل‌سازی مدارس، سند تحول بنیادین آموزش را اجرا کند. اجرای سند تحول با کارهای نمایشی و تبلیغاتی شدنی نیست. سند تحول نیازمند وزیری است که اولا برنامه نو داشته باشد و طرح‌های نوآورانه و هوشمندانه ارائه کند. ثانیا از توان راهبری و مدیریتی عالی برای اجرای این برنامه برخوردار باشد. ثالثا در مواقع حساس که منافع مدافعان وضع موجود به خطر می‌افتد برای تصمیم دشوارتر و تحولی شجاعت به خارج دهد. 

آزاد تاکید کرد: همه ما با توجه به تکلیفی که برعهده داریم برنامه آقای صحرای را با دقت مطالعه کردایم. به جرات می‌گویم در طول همه این سال‌ها هیچ یک از وزرای پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش چنین برنامه منسجمی برای اجرای سند تحول بنیادین ارائه نکرده بودند. مهم‌ترین ویژگی برنامه صحرایی برای اجرای سند تحول این است که دارای برنامه‌ای مستند به اجرای سند تحول است و از برنامه ریزی برای نیروی انسانی تا برنامه‌های مربوط به ساز و کار مدیریتی ارتقای کیفیتی اقتصاد آموزش و پرورش، مباحث مربوط به تجهیزات همه برخاسته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مستند به آن و با زمان‌بندی ارائه شده است. 

ئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: ارائه چنین برنامه دقیق و مستندی برای سند تحول از سوی وزرای دولت‌ها سابقه نداشته است. تحول وقتی اتفاق می‌افتد که نتایج تحول‌های ستادی را در مدارس مشاهده کنیم. صحرایی می‌خواهد الگوی مدرسه در تراز سند را پیاده کند و الگوی ترویجی برای مدیران و معلمان تدارک دیده است. 

آزاد یادآور شد: پس از گذشت ۱۲ سال شاهد تحول در سطح مدارس کشور خواهیم بود. برنامه‌های صحرایی بارقه‌های امید را برای تحول در آموزش و پروش زنده می‌کند. در دیداری که با رهبر انقلاب داشتیم ایشان در واکنش به سخنان رضامراد صحرایی فرمودند که همه اینها شدنی است؛ اگر کسی تصور کند بلند پروازی و رفتن به سوی افقی است که دست ما به آن نمی‌رسد، اشتباه کرده است. همه آنچه گفته محقق می‌شود و کاردانی و پیگیری می‌خواهد و کمک الهی شامل حال این تحول می‌شود. 

آزاد ادامه داد: امیدواری که رهبر انقلاب در حیطه آموزش و پرورش و سند تحول ابراز کردند همه ما را برای اجرای سند تحول بنیادین امیدوارتر کرده است. آموزش وپرورش مهم‌ترین رکن پیشرفت کشور است. این حجم از تغییر وزرای مختلف در آموزش و پرورش و بی‌ثباتی مدیرتی عادی نیست. با این تغییرات مکرر نه تنها اجرای سند ممکن نیست بلکه امور جاری وزارتخانه نیز نشدنی می‌شود. از همکاران انقلابی در مجلس انقلابی درخواست می‌کنم با رای اعتماد به آقای صحرایی نشان دهیم شایسته مُهر مجلس انقلابی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز