خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

حجم ورود زباله به آرادکوه باید به ۱۰ درصد مقدار کنونی برسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۲۲۳

عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که حجم ورود زباله به آرادکوه باید به ۱۰ درصد مقدار کنونی برسد، گفت: با پیگیری‌های فراوان شورا و شهرداری و نصب تجهیزات جدید در کارخانه سیمان تهران، در حال حاضر آلایندگی این کارخانه تا حد قابل قبولی کاهش یافته است.

سید جعفر شربیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مهمترین اقدامات دوره کنونی مدیریت شهری برای رفع معضلات محیط‌زیستی شهر ری (منطقه ۲۰ تهران) توضیح داد: در منطقه ۲۰ شاهد تجمع صنایع آلاینده مختلف و حجم بالای تردد خودروهای فرسوده هستیم و همین مساله به تشدید آلودگی هوا در این منطقه دامن زده است و معمولا در روزهای آلوده شهر تهران بخصوص در ایام سرد سال، شهر ری یکی از آلوده‌ترین مناطق پایتخت به شمار می‌رود. 

عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی تهران، ری و تجریش ادامه داد: مهمترین موضوع در حال پیگیری برای کاهش آلودگی هوای شهر ری در مدیریت شهری ششم، کنترل صنایع آلاینده منطقه است. بارزترین صنعت آلاینده هوا در این منطقه نیز کارخانه سیمان تهران است که آلودگی هوای ناشی از آن آسیب‌هایی را برای محلات مجاور این کارخانه به همراه دارد.

وی افزود: موضوع آلایندگی کارخانه سیمان تهران را در سال گذشته شخصا در صحن شورا مطرح کردم و پس از پیگیری‌های فراوان شورا و شهرداری، مسئولان کارخانه سیمان تهران نیز همراهی کردند و با نصب تجهیزات جدید، در حال حاضر آلایندگی این کارخانه تا حد قابل قبولی کاهش یافته است و امیدواریم این روند در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

کنترل حجم ورود زباله به آرادکوه، عامل کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی منطقه ۲۰ 

شربیانی همچنین از فعالیت مجتمع پردازش زباله آرادکوه به عنوان یکی از چالش‌های محیط‌زیستی منطقه ۲۰ پایتخت یاد کرد و گفت: مهمترین راهکار برای کاهش معضلات محیط‌زیستی موجود در مجتمع آرادکوه، کاهش حجم ورودی زباله به این مجتمع است که اکنون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با راه‌اندازی ایستگاه‌های میانی MRF در سطح پایتخت و سایر اقداماتی که انجام می‌دهد، به دنبال تحقق این هدف است.

عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر این که حجم ورود زباله به مجتمع آرادکوه باید به ۱۰ درصد مقدار کنونی برسد، خاطرنشان کرد: این رقم در طرح جامع پسماند شهر تهران نیز هدف‌گذاری شده است و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، در بلندمدت شاهد کاهش حجم ورود زباله به مجتمع آرادکوه و در نتیجه کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی منطقه ۲۰ باشیم.

برنامه‌ریزی برای استفاده از پساب تصفیه‌شده در اراضی کشاورزی شهر ری 

شربیانی با بیان این که عدم ساماندهی شبکه فاضلاب در برخی محلات شهر ری از جمله دیگر معضلات محیط‌زیستی منطقه ۲۰ محسوب می‌شود، عنوان کرد: از گذشته اقدامات خوبی برای ایجاد شبکه فاضلاب مدرن در شهرستان ری انجام شده است، اما هنوز هم برخی محلات این منطقه نیاز به تکمیل شبکه فاضلاب دارند که در این زمینه، شرکت آب و فاضلاب استان تهران مشغول تاسیس تصفیه‌خانه‌هایی در سطح پایتخت است که یکی از این تصفیه‌خانه‌ها در شهر ری قرار دارد.

وی در پایان تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده است که پس از تکمیل تصفیه‌خانه در حال احداث در منطقه ۲۰، بخشی از پساب‌ها و البته آب‌های سطحی تهران وارد این تصفیه‌خانه شود تا بعد از تصفیه شدن، برای مصرف اراضی کشاورزی شهر ری استفاده شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز