خبرگزاری کار ایران

تشکیل شورای حکام مرکز بین‌المللی حوضه‌های جامع آبخیز در نیمه دوم امسال

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۵۵۶

شورای حکام مرکز بین‌المللی حوضه‌های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک در نیمه دوم امسال در ایران تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور، حمید نوری، مدیر مرکز بین‌المللی مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک با بیان این مطلب گفت: طبق ماده ۷ موافقتنامه میان ایران و سازمان یونسکو‌، ما موظفیم شورای حکام این مرکز را که وظیفه اش تصویب برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت و تهیه گزارش دور‌های از مجموعه این مرکز است، تشکیل دهیم.

وی افزود: شورای حکام،‌ نقشه راه را برای ارزیابی‌های دو سالانه تا ۶ ساله این مرکز تصویب می‌کند. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم شورای حکام مرکز بین‌المللی حوضه‌های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک در مهر ماه امسال در ایران تشکیل شود.

نوری تصریح کرد: نماینده دولت ایران وزیر جهاد کشاورزی یا رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری خواهد بود که به همراه نمایندگان کشورهای عضو سازمان یونسکو یا وابسته به سازمان ملل متحد‌، نماینده مدیرکل سازمان یونسکو و نمایندگانی از سازمان‌های بین المللی، مراکز دانشگاهی و پژوهشی اعضای شورای حکام مرکز بین‌المللی حوضه‌های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک را تشکیل می‌دهند.

مدیر مرکز بین‌المللی مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک ادامه داد: این مرکز هر شش سال یک بار باید هیات شورای حکام را انتخاب کند تا آنها هدایت و نظارت اصلی برنامه‌های این مرکز را بر عهده بگیرند. اعضای شورای حکام براساس دیپلماسی موجود در کشور و برنامه‌ریزی که در سطح وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه انجام می‌شود‌، انتخاب خواهد شد. 

نوری تاکید کرد: جلوگیری از تخریب سرزمین با ریزبرنامه‌هایی برای جلوگیری از بیابان‌زایی، ریزگردها و خشکسالی و همچنین آموزش و توانمندسازی جوامع محلی برای رسیدن به معیشت پایدار و مشارکت آنها در حفاظت از منابع طبیعی از اولویت‌ها در سیاستگذاری‌های این شورای حکام خواهد بود.

این مقام مسئول درباره حضور تشکل‌های مردم نهاد در جلسات شورای حکام مرکز بین المللی حوضه‌های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک نیز گفت: تشکل‌های مردم نهاد از اعضای اصلی شورای حکام این مرکز برای رای دادن نیستند، اما آنان می‌توانند در نشست‌های شورای حکام شرکت کنند تا در جریان جزئیات برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ها در مورد برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت قرار گیرند.

وی در پایان گفت: با توجه به نیاز‌های کشور باید برنامه‌ریزی‌های‌مان به گونه‌ای باشد که در سطح بین‌المللی بتوانیم متناسب با کنوانسیون‌ها و قرارداد‌های بین‌المللی و منافع ملی پیش‌بینی‌ها را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز