خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران:

۵۰ درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی به هدر می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۴۲۱

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: موضوع مدیریت آب شهری مهمترین موضوع شهر است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای شهر تهران در آیین افتتاح تصفیه‌خانه خلیج فارس و طرح‌های مدیریت منابع آب در شهر تهران و کلنگ‌زنی فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس که صبح امروز - شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - در پنجاه و هفتمین پویش امید و افتخار در منطقه ۱۹ برگزار شد، اظهار داشت: موضوع آب به‌عنوان‌ پایه توسعه پایدار از دیرباز موردتوجه ایرانیان قرار داشته است و موضوع مدیریت آب شهری مهمترین موضوع شهر است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

وی افزود: در این مسیر از وزارت نیرو گرفته تا صنعت و کشاورزی و مجموعه‌های خدماتی و سازمان محیط‌زیست باید در این نظام سیستماتیک در کنار هم قرار بگیرند و از بخشی‌نگری صرف نظر کنند. اگرچه هنوز این زیرساخت فکری در شهرداری و دولت صورت نگرفته است، ولی جرقه‌هایی از آن را می‌توانیم در همکاری که بین شهرداری وزارت نیرو شکل گرفته است، مشاهده کنیم. 

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: اگر در بحث پساب موارد اکولوژیک و مباحث محیط‌زیستی دیده نشود، یک خطای استراتژیک است و ما در بحث راهبردی دچار مشکل خواهیم شد. در واقع در بحث راهبردی باید همه ذی‌نفعان دیده شوند و مدیریت منابع آبی نیازمند همکاری تمام ارگان‌هاست. 

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری ۹۳ میلیون متر مکعب برای آبیاری فضای سبز از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کند که تقریبا ۵ درصد از برداشت آب‌های زیرزمینی است، همچنین در بحث پساب موضوع هزینه پساب از موضوعات جدی است که در آینده وضعیت مبهمی را ایجاد می‌کند.

وی در پایان گفت: باید یک تعامل چندوجهی با ذی‌نفعان صورت بگیرد. حوزه کشاورزی بیشتر آب کشور یعنی ۸۷ درصد از آن را مصرف می‌کند که ۵۰ درصد آن به شکل درست استفاده نمی‌شود و هدر می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز