خبرگزاری کار ایران

هواشناسی اعلام کرد:

خیزش گرد و خاک در شرق کشور/ هشدار تندباد‌های لحظه‌ای در تهران/ تشدید فعالیت سامانه بارشی در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۱۰۴

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به احتمال خیزش گرد و خاک در شرق کشور برای امروز، از وقوع تندبادهای لحظه‌ای برای استان‌های تهران، البرز و قم در روز جاری خبر داد و اعلام کرد که امروز شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان و شمال فارس رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک و بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بعدازظهر وقوع تندباد لحظه‌ای برای استان‌های تهران،‌ البرز و قم دور از انتظار نیست. در روز جاری همچنین در استان اردبیل شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ خواهیم بود. 

روز شنبه نیز در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی احتمال وقوع تندبادهای لحظه‌ای وجود دارد. 

یکشنبه آینده در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات جنوب شرق بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.  روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شمال غرب رگبار پراکنده و در ارتفاعات جنوب شرق بارش خفیف با احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

امروز در استان‌های شرق کشور وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز شرق دریای عمان و فردا شنبه دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

 

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی استان اردبیل در روز جاری هشدار داده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز